محمدحسن بازویی روز یکشنبه در جلسه ستادپیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در فرمانداری گناوه افزود: متولی طرح  لایروبی رودخانه شور منابع آب استان بوشهر است که بدلیل زمان بر بودن باید تا  قبل از فصل بارندگی و در تابستان اقدام می‌شد اما در مهرماه امسال و با در پیش بودن آغاز بارندگی‌ها دیر صورت گرفت.

وی اظهارداشـت: باتوجه به آغاز بارندگی‌ها، امکان لایروبی در این نقطه وجود ندارد که در زمان سرریزشدن آب‌های فصلی بالادست مشکلات عدیده ای در محور جاده ساحلی و ساکنان روستاهای همجوار ایجاد خواهد شد.

وی گفت: طول لایروبی کانال رودخانه شور حدود ۲۰ کیلومتر است که نیاز بود  دستگاه‌ متولی برای اجرا و اتمام آن بموقع و تا قبل از فصل بارندگی اقدام می‌کرد.

وی ادامه داد: یکی از مسایل و مشکلات عمده در زمان بارندگی‌های شدید در این بخش،  مسدودشدن جاده  ساحلی ریگ به بوشهر  بلحاظ پایین بودن آن با سطح زمین است که دچار آبگرفتگی و  حادثه خیز و امکان تردد وسایل نقلیه از این مسیر تا زمان بازگشایی وجود ندارد. 

بخشدار ریگ اظهارداشت:  لایروبی رودخانه شور باعث جلوگیری از بین رفتن زمین‌های کشاورزی مثمرثمر و خطر سیل زندگی برای ساکنان روستاهای جزیره شمالی و جنوبی می شود.

وی بیان کرد: باتوجه به ایجاد بندخاکی در حوزه جاده ساحلی این بندر ، میزان آبگرفتگی در حدفاصل روستاهای جزیره کمتر شده و ضرورت داشت در دیگر نقاط این محور در حوزه بوشهر چنین اقدامی صورت می‌گرفت.

بازویی افزود: اداره برق محدوده روستاهای این بخش را در محور جاده ساحلی این بندر  رصد و درصورت مشکل به بخشداری  انعکاس دهد.

وی بیان کرد: از دستگاه‌های مرتبط استان و شهرستان انتظار می‌رود که در زمان وقوع سرریزشدن آب بر روی محور جاده ساحلی  جهت هرگونه اتفاق ناگوار  کمک‌رسانی کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.