نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه بوشهر در آیین گشایش این همایش گفت: آموزش و پرورش زیر ساخت تمدن آفرین است براین اساس همه وزارتخانه‌ها برای آموزش و پرورش و این نهاد برای کل نظام است.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: آموزش و پرورش یک حوزه استراتژیک و دارای یک مقام مهم و راهبردی است و با رشد این حوزه است که جامعه می‌تواند به پیشرفت جامع و تمدن دست یابد.

وی بیان کرد: به همین جهت حوزه و عرصه آموزش و پرورش یک ریل‌گذاری مشخص و معینی به سمت پیشرفت و تمدن است و اگر غیر از این باشد به‌طور قطع، آن کشور در شرایط کنونی و آینده با چالش روبرو می‌شود.

صفایی بوشهری گفت: آموزش و پرورش در هندسه مدیریت منابع و تولید حوزه‌های انسانی زیرساخت و فندانسیون این هندسه است و اگر این نهاد دارای قوام در خور و توانمندی لازم نباشد به طور قطع همه نهادها و دستگاه‌ها دچار چالش می‌شوند.

وی ادامه داد: برهمین اساس آموزش و پرورش نیاز به برنامه‌ریزی فوق روز، مدیریت فعال طراحی دانش بنیان و باز تولید پروژه‌های نوین متناسب با روز است.

صفایی بوشهری گفت: تمدن در یک کشور مساوی با اقتدار و شایستگی آموزش و پرورش است و انقلاب اسلامی با خلق تمدن ایرانی اسلامی استقلال در سیاست، فرهنگ، علم، فناوری و عدالت را به عنوان روح حاکم بر مناسبات ایجاد کرد.

وی بیان کرد: کشوری مانند ایران با جغرافیای فوق‌العاده در هندسه جهان است که جهان استکبار از راه تهاجم راهبردی و استراتژیک به حوزه علم و دانش به دنبال حذف و براندازی و بازگرداندن این کشور است.

صفایی بوشهری گفت: استکبار جهانی، اروپا و رژیم صهیونیستی یکی از مهمترین دستگاه‌ها و نهادهایی که مورد توجه قرار می‌دهند حوزه آموزش و پرورش است در این ارتباط برای کنترل و مدیریت علم و دانش و توقف در حوزه پیشرفت علمی جامعه برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی ادامه داد: حمله به حوزه پرورش و فرهنگ جامعه از جمله دیگر حوزه‌هایی است که دشمن تلاش می‌کند شخصیت انسانی نسل آینده این سرزمین را متزلزل کند تا علم در مسیر تمدن و پیشرفت قرار نگیرد.

صفایی بوشهری تاکید کرد: برگزاری این‌چنین همایش‌هایی در شناخت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقشی موثر دارد.

وی اضافه کرد: دشمن در۴۰ سال گذشته همواره به دنبال این بود که ایران نباشد، پیشرفت نداشته باشد، وابسته بماند اما با عزم و اراده ملت ایران همه این برنامه‌ها ناکام ماند.

امام جمعه بوشهر گفت: اگر به دنبال پیشرفت و ترقی هستیم باید در عرصه دانش و دانایی، شخصیت بخشی و معماری منابع انسانی براساس موازین اسلامی، مدیریت فعال و بازتولید پروژه‌های متناسب با زمان و نگاه فوق روز داشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با تاکید بر ضرورت رشد عزت نفس و خوداتکایی در دانش‌آموزان گفت: اگر دانش‌آموزی خود را در مقابل آسیب‌ها مقاومت کرد و به سمت تماس با مواد دخانی سوق نیافت این ثابت می‌کند که مبارزه ما موثر بوده‌است.

مجید خورشیدی اضافه کرد: معلمان باید تلاش کنند عامل درونی دانش‌آموزان را بیدار کنند زیرا در این صورت است که آسیب وارد جامعه دانش‌آموزی نمی‌شود.

وی بیان کرد: این معلم است که شخصیت دانش‌آموزان را می‌سازد و نقشی مهم در چرخه آموزش و پرورش و تربیت نسل آینده برعهده دارد.

خورشیدی اضافه کرد: امروز علاوه بر طلاق‌هایی که ثبت می‌شود جامعه با طلاق‌های عاطفی و خانواده‌های میان تهی روبرو است و این امر به عنوان خطر و آسیب پنهان به شمار می‌رود که اولیای مدرسه باید به این گروه از دانش‌ آموزان توجه ویژه‌ای داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از منویات رهبر معظم انقلاب است که با رویکرد مدرسه و دانش‌آموزم حوری اجرا می‌شود.

علیمراد کرمی اضافه کرد: همه دستگاه‌های دولتی تعهد و مسئولیت ویژه‌ای نسبت به آموزش و پرورش دارند که باید به آن جامه عمل بپوشانند.

وی اظهار داشت: جامعه هدف آموزش و پرورش فرزندان و آینده سازان این کشور هستند که توجه به پیشرفت آنها منوط به توسعه آموزش وپرورش است.

این مقام مسئول با بیان اینکه کشورهای پیشرفته و توسعه یافته اولویت اصلی خود را آموزش و پرورش قرار داده اند ادامه دد: هر کشوری که پیشرفت و توسعه‌ای داشته است بیشترین نگاه خود را به آموزش و پرورش معطوف کردهاست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر خواستار همکاری و همراهی اولیای دانش‌آموزان شد و گفت: آموزش و پرورش علاوه برنیازهای مالی نیازمند اندیشه نو و فکرهای خلاق والدین است و اولیای دانش‌آموزان باید به آموزش و پرورش کمک فکری کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.