حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی  چهارشنبه در اولین اجلاس سراسری نماز با موضوع " نماز و مدرسه " در مصلای جمعه این شهرستان گفت: باید آحاد مسئولان همراه با ارتباط خانواده‌ها در مدارس تلاش کنیم تا نسل جوان را  با نماز و ارتباط با خداوند آشناتر کنیم.

وی اظهار داشت: باتوجه به اینکه دشمنان،  با ابزار و امکانات فراوان و استفاده از رسانه‌های دیداری و شنیداری جوانان مملکت و قشر دانش آموز را هدف اصلی خود  قرار داده  باید با راهکارهای اساسی و ابزار لازم  از جمله ترویج معنویت و اخلاق در برابر  اهداف شوم آنان مقابله کنیم.

امام جمعه گناوه افزود: اگر معنویت و اخلاق در جامعه ترویج و نهادینه شود ، آسیب‌های اجتماعی کمرنگ تر و کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه باگذشت ۴۰ سال از عمر شجره طیبه انقلاب در گام دوم انقلاب قرار داریم، گفت: یکی از مطالبه‌های رهبری در گام دوم انقلاب توجه وافر به اخلاق و معنویت در جامعه است که اگر نهادینه و ترویج شود آسیب‌های اجتماعی کمرنگ‌تر خواهد شد.

وی ادامه داد: خانواده رکن اساسی و اولین محیطی است که می‌تواند در شکل‌گیری شخصیت کودک نقش اساسی و دینی و تربیتی ایفا کند..

امام جمعه گناوه گفت: خانواده سنگ بنای تربیت و نزدیک کردن فرزند به عبادت و خداوند است که در قبال آن پدر و مادر وظیفه و مسئولیت سنگینی برعهده دارد.

وی از معلمان و مدیران مدارس خواست تا به برپایی نماز اهمیت قایل و در صف اول حاضر  تا دانش آموزان از آنان الگو و تشویق و ترغیب شوند.

فرماندار گناوه گفت: براساس بررسی‌های بعمل آمده از مدارس شهرستان، اقدام‌های خوب و فضای مناسب برای اقامه نماز انجام شده است.

غلامرضا مهرجو افزود: مدیران و کارکنان تکلیف دارند که در  نمازجماعت  در اداره  و جامعه حضوری پررنگ داشته باشند و با رصدی که از سطح  ادارات صورت گرفت،  وضعیت اقامه نماز مناسب است.

وی اظهار شت: نماز نقش اساسی در  کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد و باید به این فریضه همگان  اهتمام جدی ورزند.

فرماندار گناوه از دست اندرکاران برپایی این برنامه معنوی از جمله امام جمعه تقدیر کرد.

مدیر آموزش و پرورش گناوه گفت: این مجموعه در زمینه ترویج و برپایی نماز در مدارس فعالیت و عملکردمناسبی داشته و تلاش شده که آموزشگاه بدون نمازخانه احداث نشود.

اسکندر احمدی افزود: برپایی نماز شکر در اول سال تحصیلی، آموزش عملی نماز، تدوین حضور سالانه مدارس در نمازجمعه، مسابقه نماز و احکام، برگزاری طرح و دوره‌های آموزشی مختلف ، بهره مندی از روحانیون و  جشن تکلیف از عمده فعالیت‌های این اداره در مدارس در ترویج فریضه الهی بوده است.

در این آیین  برنامه‌های مختلفی برگزار و در پایان حسین بستانی به عنوان دبیر جدید ستاد اقامه نماز معرفی و از زحمات چندین ساله محمد میمنی دبیر سابق تقدیر شد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر دارای ۲۰ هزار دانش آموز است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.