خسرو دهقانی یکشنبه شب در گفت‌وگو با ایرنا افزود: از این شمار ۹ نفر در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه، دیلم، پنج نفر در دشتی و تنگستان، سه نفر دشتستان و ۲ نفر در کنگان، دیر، جم و عسلویه ثبت‌نام کردند.

وی اضافه کرد: از مجموع افراد ثبت‌نام  شده ۱۸ نفر مرد و یک نفر زن هستند.

دهقانی ادامه داد: از این شمار یک نفر مدرک تحصیلی دکترا ، ۱۳ نفر فوق لیسانس، چهار نفر لیسانس و یک نفر تحصیلات حوزوی دارند.

سرپرست اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر گفت: بیشترین ترکیب سنی این افراد ۵۱ تا ۵۵ سال ۶ نفر، ۴۶ تا ۵۰ سال چهار نفر، ۳۰ تا ۳۵ سال پنج نفر، ۳۶ تا ۴۰ سال ۲ نفر،  ۴۱ تا ۴۵ سال و ۵۶ تا ۶۰ سال هر گروه  یک نفر ثبت‌نام  کردند.

وی بیان کرد: بیشترین گروه شغلی افراد ثبت نام شده ۱۰ نفر کارمند، ۲ نفر بازنشسته، یک نفر پزشک، ۲ نفر آزاد، یک نفر فرهنگی و سایر ۲ نفر هستند.

دهقانی یادآورشد: از شمار افراد ثبت‌نام  شده ۶ نفر ایثارگر معادل ۳۲ درصد و ۱۳ نفر معادل ۶۸ درصد غیر ایثارگر هستند.

سرپرست اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر گفت: افراد ثبت نام شده هیچ یک سابقه نمایندگی ندارند اما سه نفر دارای سابقه داوطلبی در دوره‌های قبل هستند و ۱۶ نفر نیز بدون سابقه داوطلبی هستند.

استان بوشهر با یک میلیون ۱۶۳ هزار نفر جمعیت و ۱۰ شهرستان دارای چهار کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

حوزه های انتخابیه استان بوشهر در انتخابات مجلس شورای اسلامی شامل " بوشهر، گناوه و دیلم" با مرکزیت فرمانداری بوشهر، "دشتستان" با مرکزیت فرمانداری دشتستان، " دشتی و تنگستان" با مرکزیت فرمانداری دشتی، " کنگان، دیر، جم و عسلویه" با مرکزیت فرمانداری کنگان است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.