ناخدایکم عرشه و ستاد جعفر تذکر  روز شنبه با گرامیداشت هفتم آذرماه روز نیروی دریایی ارتش در جمع خبرنگاران افزود: پس از ابلاغ این مهم از سوی فرمانده نیروی دریایی ارتش یک سری کارهای فرهنگی آغاز و نخبگان فرهنگی، ورزشی و قرآنی نیز با هدف تقویت و ایجاد انگیزه مضاعف برای آنها شناسایی می‌شوند.

وی بیان کرد: در این ارتباط یادواره ۲۶۶ شهید پایگاه دریایی بوشهر، شب خاطره‎ها و همایش‎هایی در راستای تبدیل پایگاه دریایی به قطب فرهنگی در دستور کار قرار گرفته تا در طول سال اقدام‌های فرهنگی زیربنایی و مقطعی انجام دهیم.

تذکر ادامه داد: در این زمینه نخستین یادواره شهدا، شب خاطره و همایش مشترک با دانشگاه خلیج فارس به ترتیب ۱۲، ۲۰ و ۲۵ آذرماه جاری برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: همچنین در این برنامه‌ها از پیشکسوتان، بازماندگان خانواده‎های شهدا و جانبازان و پیشکسوتان دعوت می‎شود تا خاطرات خود را بازگو و  همچنین مورد تجلیل قرار گیرند.

تذکر یادآور شد: پایگاه دریایی ارتش بوشهر در تمام ابعاد فرهنگی بسیار فعال است و این ظرفیت باعث شده این پایگاه‌ در عرصه فعالیت‎های قرآنی رتبه‎های برتر را در سطح نیروهای مسلح کسب کند.

وی عنوان کرد: بسیج فعالیت بسیار خوبی در بوشهر دارد و کارهای فرهنگی آن نیز از صدا و سیمای بوشهر بصورت مستمر پخش می‌‎شود.

تذکر در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان کرد: نیروی دریایی ارتش علاوه بر اجرای ماموریت‌های محوله در ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز در راستای مقابله با تحریم‌های دشمنان خودکفا شده است.

وی ادامه داد: گشت‌های دریایی در قالب تیم‌های اسکورت نیروی دریایی ارتش کشتی‌های نفتی را به‌صورت 24  ساعت در آب‌های بین‌المللی اسکورت می‌کنند تا از خطر دزدان و تروریسم دریایی در امان باشند.

تذکر در ارتباط با ظرفیت آموزشی پایگاه دریایی ارتش در بوشهر اظهار کرد: آموزش کل افسران در دوره‌های مقدماتی، عالی، غواصی،  چتربازی و خلبانی در پایگاه دریایی بوشهر انجام می‌شود.

وی یادآور شد: در راستای رسیدگی به نقاط آسیب دیده از حوادث غیرمترقبه نیز این نیرو امسال به مناطق سیل‌زده اعزام و به مردم خدمت رسانی کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.