قاسم قائدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: پس از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین با هدف کنترل و پایش نرخ کالاهای اساسی و جلوگیری از بروز هرگونه مشکل برای شهروندان، جلسه‌های تنظیم بازار استان تشکیل و گشت‌­های بازرسی و نظارت به طور مستمر از واحدهای صنفی و تولیدی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در ۱۰ روز گذشته پنج جلسه تنظیم بازار با حضور دستگاه‌­های اجرایی مرتبط ، نظارتی و نمایندگان اصناف برگزار شد تا با استفاده از ظرفیت‌­های موجود و مطابق با سیاست‌های دولت، از هرگونه بهره‌­برداری سوء جلوگیری شود که در این نشست‌ها همه اعضای ستاد تنظیم بازار استان همدلانه و یکپارچه پای‌­کار آمده‌­اند تا استان از این مرحله حساس بدون مشکل عبور کند.

قائدی اظهار داشت: درهمین ارتباط تاکنون ۲ هزار بازرسی میدانی توسط تیم‌­های مشترک دستگاه‌های نظارتی اعم از صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف انجام شده و ۱۸۰ مورد تشکیل پرونده صورت گرفته‌است که که سیر قانونی خود را طی می‌­کند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر افزود: در شرایط کنونی نقش مردم در کنترل قیمت‌­ها و ایجاد آرامش در بازار کلیدی است در این ارتباط هرگونه تخلف در زمینه گرانفروشی را باید به شماره ۱۲۴ اداره‌­کل صنعت، معدن و تجارت و شماره ۱۳۵ اداره کل تعزیرات حکومتی گزارش کنند تا دستگاه‌های مسئول رسیدگی لازم را داشته باشند.

وی یادآور شد: تاکنون  ۵۰۰ مورد گزارش مردمی در سامانه ۱۲۴ استان ثبت شده که موارد در دست پیگیری است.

قائدی بیان کرد: هرچند سهمیه‌بندی بنزین در برخی بخش­‌ها می­‌تواند مشکلاتی ایجاد کند ولی با پایش دقیق وضعیت بازار و بخش­‌های خدماتی متکی به بنزین تلاش می‌شود این مشکلات برطرف شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.