سید حسین حسینی روز سه‌شنبه درگفت و گو با خبرنگاران افزود: از این شمار بازرسی ۱۷۸ فقره پرونده تخلف تشکیل شده است.

وی بیان کرد: شمار گزارش‌های دریافتی سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر نیز ۴۹۰ مورد بوده که از این شمار ۸۰ مورد رسیدگی و منجر به تشکیل پرونده تخلف شده است.

حسینی یادآورشد: عمده تخلف‌های انجام شده بیشتر در بخش حمل و نقل و میوه و تره‌بار و درصد محدودی نیز مربوط به سایر بخش‌ها است.

وی گفت: شکایت‎ها از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴ که به طور معمول از ساعت ۰۷:۰۰ تا ۲۰:۰۰ بوده که از ۲ روز گذشته با هدف تقویت کنترل و نظارت بر بازار به ساعت ۲۲:۰۰ افزایش پیدا کرده است.

حسینی اظهارکرد: این حجم شکایت‎ها و گزارش‎ها به علت محدودیت نیروی انسانی پاسخگو نیستیم و نیاز است در این زمینه تقویت شود.

وی ادامه داد: در برخی از استان‎ها سایر دستگاه‌ها از لحاظ نیروی انسانی و خودرویی به کمک سازمان صمت شتافتند که امیدواریم این رویه در استان بوشهر نیز محقق شود.

حسینی در ارتباط با گشت‏های مشترک نیز گفت: گشت‎های مشرکت سازمان صمت استان بوشهر با تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل استاندارد و اتحادیه و اتاق اصناف به ترتیب ۷۴، ۷۵، ۵ و ۱۰۵ مورد گشت انجام شده است.

وی گفت: در گشت‎ها اکنون تمرکز ویژه‎ای روی نانوایی‎ها و آژانس‎های تاکسی تلفنی معطوف شده است.

حسینی یادآورشد: روزانه قیمت ۱۰۰ قلم کالا رصد می‎شود که با ارزیابی صورت گرفته در بوشهر ۵۴ قلم روند کاهشی داشتند و ۲۰ قلم کالا نیز بین صفر تا یک درصد افزایش قیمت داشتند.

وی عنوان کرد: ۱۹ قلم بین یک تا پنج و هفت قلم نیز بیش از پنج درصد افزایش قیمت داشتند که در این شاخص گوجه فرنگی با بیشترین افزایش اکنون به قیمت ۷۵ تا ۱۲۰ هزار ریال در سطح بازار عرضه می‎شود.

حسینی ادامه داد: برنج پاکستانی باسماتی تنها برنج مواجه با افزایش قیمت بوده و گوشت مرغ نیز افزایش ۲ درصد پیدا کرده که با این وجود هنوز از قیمت مصوب (۱۲۹ هزار ریال) پایین‎تر است.

وی یادآور شد: سیب زرد و موز نیز به ترتیب ۷ و ۲۰  درصد و تخم مرغ نیز هشت درصد افزایش قیمت داشته است.

حسینی افزود: از ۱۵۰ هزار تن برنج واردانی در نوبت نخست ۵۰ هزار تن تخصیص پیدا داده شد که از این میزان ۸۰۰ تن سهم استان بوشهر شد و به شهرستان‎ها اعلام شده تا نسبت به توزیع اقدام کنند.

وی بیان کرد: در ارتباط با ۳۰ هزار تن روغن خوراکی نیز سهم استان بوشهر ۴۳۰ تن تعیین شده که این سهمیه روز گذشته به استان ابلاغ شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.