معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده از این میزان  ۱۵ هزار هکتار کشت آبی و ۸۰ هزار هکتار دیم است.

خسرو عمرانی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اضافه کرد: اقلیم استان بوشهر وابسته به بارندگی است انتظار ما این بود که بارندگی زودتر در استان اتفاق افتد ولی هنوز جبهه‌ها بارش وارد فضای این استان نشده و احتمال ورود آنها تا آخر آبان وجود دارد.

وی بیان کرد: همه تمهیدات لازم در زمینه توزیع بذر و کود برای کشت گندم، جو و کلزا در استان فراهم است و کشاورزان بویژه دیم‌کاران آمادگی کشت دارند اما منتظر بارندگی و رحمت الهی هستند.

عمرانی اضافه کرد: عملیات کشت از اواسط آبان آغاز شده  ولی گستره کشت منتظر بارندگی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در صورت وقوع بارندگی پیش‌بینی می‌شود به میزان ۱۳۵ هزار تن گندم در استان تولید شود در غیر این‌صورت تنها از مزارع آبی ۴۰ هزار تن محصول برداشت خواهیم داشت.

وی ادامه داد: امسال براساس برنامه کشت باید هفت هزار هکتار از مزارع استان بوشهر زیر کشت کلزا برود که نسبت به ۵۰۰ هکتار سال گذشته ۱۴ برابر شده‌است.

عمرانی گفت: تاکنون آمادگی کشت برای سه هزار هکتار کلزا در استان فراهم شده این درحالی است که کشت این محصول وابسته به نخستین بارندگی است که اگر اتفاق افتد می‌توان روی توسعه سطح کشت برنامه‌ریزی کرد.

وی تاکید کرد: اگر بارندگی اتفاق نیفتد توصیه‌ای به کشت کلزای دیم در استان نمی‌شود ضمن اینکه تا پنجم آذرماه می‌توانیم کشت این محصول را انجام دهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.