به گزارش ایرنا، روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر روز سه شنبه به نقل از محمد تقی منوچهری درجمع کشاورزان استان بوشهرافزود: برنامه الگوی کشت در چارچوب یک نظام کشاورزی با مزیت اقتصادی پایدار مبتنی بر سیاست های کلان کشور و حفظ منابع پایه ای و محیط زیست است از سال 93 آغاز شد.
وی اضافه کرد: همه اداره های ذیربط جهاد کشاورزی در شهرستان های استان بوشهر موظف به همکاری بدون قید و شرط در این زمینه هستند.
منوچهری یادآورشد: تفاهم نامه الگوی کشت با کشاورزانی منعقد می شود که دارای پروانه بهره برداری از آب چاه هستند.
وی بیان کرد: خرید و فروش و هر گونه انتقال آب خارج از پروانه بهره برداری آب ممنوع است و در صورت مشاهده برخورد قانونی برای پلمب چاه به عمل می آید.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: ارائه هرگونه خدمات نظیر تسهیلات بانکی، بیمه محصول، سهمیه کود، خرید توافقی محصول در صورت افت قیمت به کشاورزان منوط به انعقاد تفاهم نامه سه جانبه الگوی کشت بین کشاورز، سازمان جهاد کشاورزی و شرکت سهامی آب منطقه ای است.
منوچهری، هدف از اجرای برنامه الگوی کشت را جلوگیری از افزایش بی رویه سطح کشت، افزایش کارآیی مصرف آب، افزایش عملکرد در واحد سطح، تنظیم بازار و ایجاد ارزش افزوده است و پایه انعقاد تفاهم نامه بر اساس هیدرومدول شش دهم لیتر بر ثانیه آب برای هر هکتار اعلام شده است.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.