رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گناوه روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تسهیلات از دو محل صندوق امداد ولایت و تفاهم نامه با بانک مهر ایرانیان به منظور کمک به حل مسایل و مشکلات زندگی ۱۹۹ مددجو  پرداخت شده‌است.
مراد شمس الدینی  افزود: عمده تسهیلات پرداختی در زمینه‌های درمان، تعمیر مسکن، اجاره و ودیعه مسکن، دانشجویی، تامین جهیزیه ازدواج فرزندان و خرید وسایل ضروری منزل بوده که از این طریق بسیاری از مشکلات گریبانگیر مالی برطرف شد.

وی گفت: تسهیلات کارگشایی در قالب قرض‌الحسنه و با اقساط ۵۰ ماهه به متقاضیان پرداخت شده که برخی خیرین بازپرداخت قسط مددجویان را تقبل کردند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گناوه افزود: مبلغ ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار خود اشتغالی از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه امسال به این شهرستان اختصاص داده شده که به سرپرست خانواده‌ها و فرزندان و افراد نیازمند به صورت موردی پس از شناسایی و تائید به بانک‌های عامل پرداخت خواهد شد.

وی اضافه کرد:  مقررشده ۵۸۴ فرصت شغلی توسط این نهاد در سال جاری ایجاد شود.

شمس‌الدینی گفت: این نهاد علاوه بر پرداخت تسهیلات، برگزاری کلاس‌های آموزشی مهارت آموزی و پایدارسازی طرح‌ها و کاریابی ویژه فرزندان تحت حمایت را در سرفصل برنامه‌های خودکفایی و اشتغال قرار داده‌است.

وی پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی مددجویان را از دیگر خدمات این نهاد عنوان کرد و افزود: در این ارتباط هر ۳ ماه یک بار حق بیمه تعداد ۱۳۵ مددجو پرداخت می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گناوه بیان کرد: در ۶ ماه اول امسال یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال بابت حق بیمه اجتماعی مددجویان تحت حمایت به سازمان تامین اجتماعی واریز شد.

وی یادآورشد: با پرداخت حق بیمه این افراد، پس از ۱۰ سال سابقه بیمه به سن بازنشستگی رسیده و از مستمری مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

 شمس‌الدینی گفت: تاکنون چندین مددجو با تکمیل سابقه پرداخت بیمه بازنشستگی، در لیست مستمری بگیران تامین اجتماعی قرار گرفته و مصوب و از چرخه حمایتی امداد خارج شدند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.