عباسعلی زنده بودی روز سه‌شنبه در همایش بزرگداشت روز ملی مزرعه در بوشهر با محوریت "مدیریت بهینه پرورش میگو" افزود: به دلیل محدودیت زمین در اراضی ساحلی استان بوشهر در این محدوده دیگر امکان واگذاری زمین برای پرورش دهندگان میگو وجود ندار و تنها راهکار این است که زمین‌های بالادست اراضی ساحلی ایناستان با انتقال آب دریا برای پرورش میگو توسعه یابد.

وی اظهار داشت: افزایش تولید در واحد سطح و راندمان تولید باعث شده تا متقاضی بسیار بالایی برای سرمایه‌گذاری در حوزه پرورش میگو ورود کنند.

زنده بودی یادآور شد: در ‌سال ۱۳۷۴ میزان تولید در هر هکتار استخر پرورش میگو در استان بوشهر یک تن بود ولی این آمار اکنون به ۴.۵ تا ۵ تن  رسیده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر یادآور شد: در استان بوشهر تاکنون حدود هشت هزار هکتار استخر  پرورش میگو بهره‌برداری شده که از این میزان اکنون پنج‌هزار و ۵۰۰ هکتار در زمینه پرورش فعال است.

زنده بودی ادامه داد: همچنین بوشهر پرورش میگو در استخرهای پیش ساخته این استان اجرایی شده و متقاضیان زیادی با مشاهده این نوع پرورش خواستار اجرای طرح در استخرها با روش متراکم شدند.

وی گفت: در این ارتباط در ستاد  اقتصاد مقاومتی استان بوشهر ابلاغ شد به جای واگذاری اراضی وسیع، زمین‎هایی با واحد کمتر به متقاضیان پرورش میگو واگذار شود.

زنده بودی در ارتباط با وضعیت طرح پرورش ماهی در قفس استان بوشهر گفت: در این زمینه برای تولید ۴۲ هزار تن مجوز صادر شده  که از این میزان ۱۱ هزار تن اسمی به بهره‌برداری رسیده و تا پایان سال جاری نیز ۲ طرح دیگر افتتاح  می‌شود.

وی ادامه داد: در زمینه پرورش آرتمیا نیز با همکاری دانشگاه خلیج فارس در تلاش هستیم زمینه تولید این محصول در زمستان در سطح استخرهای پرورش میگو اجرایی شود زیرا در این فصل  استخرها فعالیت پرورش میگو ندارند.

زنده بودی یادآور شد: در زمینه کشت و پرورش زالو نیز پنج مجوز در استان بوشهر صادر شده که از این میزان یک واحد به بهره‌برداری رسیده است.

۷۲۱۲/۶۰۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.