پیام مساعدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پیش‌بینی می‌شود وزش بادهای جنوبی در استان بوشهر تا پایان هفته جاری تداوم داشته باشد.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته برازجان و جم به ترتیب با ۳۸ و ۲۱ درجه سانتیگراد بیشترین و کمترین میزان دما را در استان بوشهر تجربه کردند.

مساعدی ادامه داد: در این مدت عسلویه و گناوه نیز به ترتیب با ۹۵ و ۳۳ درصد بیشترین و کمترین میزان دما را در استان بوشهر داشتند.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته عسلویه استان بوشهر دومین بارش پاییزی به میزان ۱۰ میلی‌متر را تجربه کرد.

مساعدی یادآور شد: عسلویه در جمعه گذشته نیز نخستین بارش پاییزی را داشت که هرچند اندک بود ولی منجر به تلطیف و پاکیزگی هوا از آلودگی فلرهای گازی شد.

وی بیان کرد: استان بوشهر در سال آبی گذشته (مهر ۹۷ تا شهریور ۹۸)، ۳۶۲ میلیمتر بارندگی داشت در حالی که میانگین بلندمدت ۲۶۸ میلیمتر بوده و این نشان دهنده افزایش ۳۵ درصدی بارش‌ها نسبت به میانگین بلندمدت است.

مساعدی یادآور شد: تنها شهرستانی که میزان بارندگی آن نسبت به میانگین بلند مدتش کمتر گزارش شده بود عسلویه است.

وی بیان کرد: با این حال ‌پیش‌بینی‌های فصلی از کاهش میزان بارندگی پاییز در استان بوشهر حکایت دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امروز تا پایان هفته به تناوب در برخی ساعت‌ها رشد ابر و وقوع ناپایداری‌های همرفتی در برخی نقاط استان دور از انتظار نیست.

مساعدی ادامه داد: همچنین پیش‌بینی می شود که این ناپایداری‌ها در برخی مواقع روی دریا نیز گسترش و سبب رخداد تندبادهای لحظه‌ای و افزایش ناگهانی ارتفاع موج دریا شود.

وی یادآور شد: از ظهر امروز (دوشنبه) با افزایش سرعت وزش باد جنوب شرقی در جنوب خلیج فارس، ارتفاع موج دریا نیز در سواحل جنوبی بتدریج افزایش می‌یابد که بر این اساس توصیه می‌شود طی این مدت در هنگام ترددهای دریایی جوانب احتیاط و ایمنی مورد توجه قرار گیرد.

۷۲۱۲/۶۰۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.