سردار علی رزمجو روز دوشنبه در آیین شعرخوانی حماسه دریا به مناسبت هفته دفاع مقدس افزود: تاریخ انقلاب ثابت می‌کند بزرگان، نویسندگان، شاعران و هنرمندان مختلفی بودند که عمر گرانبهای خود را صرف دانش، شعر و شاعری  و به بشریت خدمت کردند.

وی اضافه کرد: شعر کلامی عاطفی و شور انگیز است و شاعر می‌تواند با بهره‌گیری این ویژگی و تخیل هنرمندانه و دیگر روش‌های فصاحت و بلاغت کلام خود را در دل و جان مخاطب وارد کند.

رزمجو ادامه داد: شاعران و نوحه سرایان هشت سال دفاع مقدس نوحه‌های حماسی و مهیج می‌سرودند و شعرهای آنان شورانگیز و عامل تهییج مردم برای حضور در جبهه‌ها و قوی‌ترین عملیات روانی در انقلاب اسلامی بود.

وی یادآورشد: شاعران با شعرهای خود روح حماسی را طنین افکن می‌کنند و پایداری، دفاع از انقلاب اسلامی را زنده نگه می‌دارند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: برنامه حماسه دریا به مناسبت هفته دفاع مقدس به عنوان یکی از برنامه‌های سازمان بسیج هنرمندان است که با حضور هنرمندان و شاعران و همکاری مشترک حوزه هنری، بسیج هنرمندان و دبیرخانه کنگره سرداران و ۲ هزار شهید استان بوشهر برگزار شد.

مصطفی مردانی افزود: درهشت سال دفاع مقدس ما با تهاجم عراق تنها رو برو نبودیم بلکه همه دنیا با صدام همکاری نظامی و یا مالی می‌کردند و رزمندگان ما با دستان خالی جلوی این هجمه عظیم ایستادند که این رشادت‌ها نباید به دست فراموشی سپرده شود.

وی هدف از برپایی شب شعر حماسه دریا را ذکر حماسه‌های رزمندگان دفاع مقدس به زبان شعر، ادبیات و غنی سازی این نوع شعرها عنوان کرد.

در این آیین از شاعران تقدیر و تجلیل شد.

۶۰۴۷/۶۰۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.