عبدالکریم گراوند روز چهارشنبه در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی افزود: برای جابه جایی اسکله صادرات مواد معدنی موجود در بندر بوشهر از بخش خصوصی انتظار همکاری داریم و هر جا در خارج شهر ظرفیت لازم برای احداث اسکله صادرات مواد معدنی وجود دارد با نظر کارشناسی اعلام کنند تا مقدمات واگذاری محل فراهم شود.

وی بیان کرد: استان بوشهر در حوزه معدن ظرفیت های قابل توجهی دارد که این می‌طلبد به مسائل و مشکلات این بخش اهتمام ویژه‌ صورت گیرد.

گراوند در ارتباط با دستور کار نشست های شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر گفت: دستور کار این نشست باید در مسیر قانونی و مقررات پیش بینی شده در ظرفیت شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی باشد زیرا این مهم به دور نشدن از هدف اصلی نیز کمک می‌کند.

وی تاکید کرد: در ارتباط با مصوبه‌های این شورا نیز انتظار می‌رود که به استانی و ملی تفکیک شود تا زمینه پیگیری هر چه مطلوب‌تر آنها فراهم شود.

استاندار بوشهر گفت: از ظرفیت شورای برنامه‌ریزی و توسعه و سایر ظرفیت‌های قانونی استان باید برای پیشبرد برنامه‌ها و امور بویژه مسائل اقتصادی و تجاری بخوبی استفاده شود.

گراوند یادآور شد: پیشنهادهای اصلاحی برای رفع مشکلات مربوط به شیوه نامه انتقال محموله‌های ترخیصی گمرک از مبدا تا مقصد نیز باید تهیه و به مراکز ذیربط ارسال شود.

وی بیان کرد: وقتی قرار است نیروی انتظامی در مبادی ورودی و خروجی گمرک مستقر شوند باری که در گمرکات استان پلمب می‌شود نیروی انتظامی حق ندارد آن پلمب را باز کند مگر در موارد استثنا که قبل از آن هماهنگی خواهد شد.

استاندار بوشهر افزود: مسائل مربوط به امور مرزی در استان نیاز به مجوزهای لازم از کارگروه امور مرزی وزارت کشور و در نهایت هیات دولت دارد که می‌توان از این مسیر انجام داد.

وی ادامه داد: برای برخی از مراکز پرورش میگو نیز که دچار بیماری شدند جهاد کشاورزی و شیلات با بررسی‌های لازم گزارش های خود را در این زمینه ارائه دهند.

گراوند تاکید کرد: در این مقطع نیاز است با کارهای کارشناسی خسارت های احتمالی استخرهای پرورش میگو به حداقل برسد.

وی گفت: همچنین برای توسعه طرح های شیلاتی باید زمینه تولید لارو میگو در استان بوشهر فراهم شود.

۷۲۱۲/۶۰۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.