مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: این اداره کل از سرمایه گذاران صنایع بسته بندی و سردخانه ای حمایت ویژه میکند.

حمیدرضا پناه روز یکشنبه در نشست هم اندیشی و تعاملات شبکه ای تعاون گران و صاحبان ایده استان بوشهر افزود: سال گذشته ۷۸ درصد از  ۲ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال تسهیلات حوزه اشتغال روستایی استان بوشهر در حوزه کشاورزی پرداخت شده که این میزان تسهیلات به رونق فعالیت های این بخش کمک های شایانی کرده است.

وی بیان کرد: از جمله دستاوردهای شاخص این تسهیلات تولید شکلات خرمایی در استان و انعقاد تفاهمنامه برای صادرات این محصول به کشورهای حوزه خلیج فارس است.

پناه ادامه داد: در بخش صادرات، بسته بندی به عنوان یک اصل مهم و اساسی محسوب شده که در این راستا متقاضیان راه اندازی واحدهای بسته بندی نیز مورد حمایت ویژه قرار گرفتند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در مناطق محروم و مرزی سود تسهیلات چهار و در مناطق غیرمرزی ۶ درصد است که تسهیلاتی با این میزان اندک سود کمکی شایان به سرمایه گذاران است.

وی در ارتباط با تسهیلات اشتغال خانگی نیز یادآور شد: در بحث مشاغل خانگی شهری و روستایی استان بوشهر پنج سال گذشته یکهزار و ۹۰ میلیارد ریال و در سال ۹۷ نیز ۳۴۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال فراگیر پرداخت شده است.

پناه  بیان کرد: اقتصاد دنیا در مسیر حرکت به سمت راه اندازی تعاونی هاست چراکه این حوزه با تغییر رویکرد از نگاه های سنتی به نوآوری و کارآفرینی به دستاوردهای ارزشمندی دست یافته است.

وی افزود: تعاونی ها به عنوان محل کارهای گروهی و جمعی در مقایسه با کارهای فرد امکان دریافت خدمات و حمایت های ویژه تربرای آنها وجود دارد.

پناه عنوان کرد: در این راستا ترویج فرهنگ تعاونی امری اجتناب پذیر است و همچنین باتوجه به فراهم شدن زمینه حمایت های ویژه از این بخش باید نسبت به افزایش کمی و کیفی آنها در سطح استان اقدام کرد.

پناه اظهارداشت: تعاونی ها در حذف واسطه ها و دلالان بخش کشاورزی نیز می توانند نقش قابل توجهی ایفا و میزان سودآوری کشاورزان به عنوان تولیدات اصلی را افزایش دهند.

وی گفت: در استان بوشهر در بحث مجوزها فرایند پاسخگویی به استعلام ها به ۲ هفته کاهش و برخی از آنها نیز حذف شده که ظرفیتی ویژه برای فعالیت مربوط به سرمایه گذاران بخش خصوصی بویژه برای فعالیت در حوزه تعاونی هاست.

پناه یادآورشد: در این زمینه راه اندازی پنجره واحد تجاری اداره کل اقتصاد و دارایی استان بوشهر با هدف ارائه استعلام های الکترونیکی منجر به تسهیل سازی در فعالیت سرمایه شده است.

۷۲۱۲/۶۰۴۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.