رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گناوه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: تسهیلات اختصاص یافته امسال برابر با تسهیلات ۵ سال گذشته در این زمینه شده است.

مراد شمس الدینی افزود: با این میزان تسهیلات اجرای ۵۸۶ طرح پیش بینی شده که باهدف خودکفایی خانواده‌ها باید در سطح شهر و بخش مرکزی بجز بندرریگ اجرا شود.

وی گفت: اعتبارات طرح های اشتغال زایی کمیته امداد این شهرستان از سال ۹۲ تا ۹۷ به میزان ۱۷۶ میلیارد ریال بوده که با پرداخت آنها به متقاضیان یکهزار ۲۶۹ طرح ایجاد و در حال فعالیت هستند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گناوه بیان کرد: طرح های اجرا شده برتر و بسیار خوب بوده که کارگاه شیشه بری، دامداری، کشاورزی، فرش و گلیم، صیادی، صنعتی و  تولیدی نمونه‌ای از آن است.

وی افزود: بیشترین طرح های اجرا شده مربوط به دامداری به میزان ۲۸۵ طرح است.

شمس الدینی گفت: پارسال ۱۲۷ خانوار از محل اجرای طرح ها خودکفا و از چرخه حمایتی و دریافت مستمری و معیشت خارج شدند.

وی گفت: طرح کارفرما یکی دیگر از طرح هایی است که متقاضیان می‌توانند تا ۲ میلیارد ریال از تسهیلات بهره‌مند و در ازای دریافت باید  تا ۵ فرزند مددجو را شاغل و بیمه آنان را پرداخت کنند.

شمس الدینی افزود:  این نهاد بیش از ۳۷ سرفصل کاری  را برای خدمات به خانواده‌های تحت پوشش باهدف توانمندسازی و خودکفایی ارایه می‌دهد.

وی یادآور شد: تعداد ۲۴۰ خانوار معیشت بگیر و ۷۰۰ خانوار تبصره ۱۴ در این شهرستان تحت پوشش این نهاد هستند که می‌توانند از خدمات و  طرح های اشتغال زایی بهره مند شوند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

۶۱۶۴/۶۰۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.