بوشهر

بوشهر- ایرنا- امام جمعه موقت بوشهر گفت: عبودیت، بندگی خدا ، ایثار در راه معبود و گذشت از علایق فردی از ویژگی‌های عید قربان است.

سید غلامرضا هاشمی روز دوشنبه در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در جمع نمازگزاران بوشهری افزود: همه مسلمانان باید از حضرت ابراهیم (ع) که برای رضای خدا از فرزند خود اسماعیل (ع) گذشت درس بندگی و ایثار بگیرند. 

وی بیان کرد: قربانی کردن در سرزمین منا مقدمه رسیدن به غدیر است و به این معناست که هرچه در وجودمان است باید در راه رسیدن به بندگی خداوند فدا کرد.

هاشمی اضافه کرد: دهه امامت و ولایت بیانگر کمال ، ولایت مداری و الگو گیری از امیرالمومنین (ع) است و آئین‌های مربوط به این دهه با هدف ترویج و تبیین اهمیت اصل امامت و ولایت در سطح جامعه باید هرچه باشکوهتر برگزار شود.

وی ادامه داد: آذین بندی سطح شهر و برگزاری آئین‌های جشن و سرور و کمک به نیازمندان و مستمندان در دهه امامت و ولایت باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه موقت بوشهر گفت: از نظر رهبر معظم انقلاب برائت از مشرکان برائت از مظلوم کشی، جنگ افزاری و نهیب مسلمانان بر سر رژیم کودک کش اسرائیل است.

وی اظهار کرد: امروز فلسطین یکی از مسائل مهم جهان است و استکبار جهانی با طراحی معامله قرن در تلاش برای به فراموشی سپردن ظلم‌های وارد شده به این سرزمین اشغالی است اما به یاری خداوند این ترفند آنان نیز با شکست همراه است.

هاشمی افزود: شکست ترفندهای استکبار جهانی و پیروزی جبهه مقاومت در سوریه و مالیده شدن پوزه آل سعود به خاک با حرکت جنبش انصارالله یمن از پیش بینی‌های رهبر معظم انقلاب بود و انتظار می رود وعده ایشان در رابطه با پروژه معامله قرن و شکست دشمن نیز محقق شود.

۶۰۴۷

گناوه

گناوه - ایرنا - امام جمعه گناوه گفت: غدیر یک سرزمین نیست بلکه یک تفکر و ایدئولوژی است و نباید بگذاریم فراموش شود.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نمازجمعه عید قربان این شهر افزود: غدیر حایز اهمیت است و نباید اجازه داد آن جهدی که در سال ۴۰ هجرت بر فرق حضرت علی (ع) فرود آمد باز هم نواخته شود.

وی اظهار کرد: دشمنی‌های علیه نظام و مردم بخاطر دستیابی به  دانش هسته ای نیست بلکه ایدئولوژی و تفکر ماست که از غدیر و  حضرت علی (ع) و ائمه اطهار (ع) نشات گرفته است.

امام جمعه گناوه گفت: آحاد جامعه باید اهمیت غدیر و دهه امامت و ولایت را درک کند و این ایام را هرچه باشکوهتر گرامی بداریم.

وی برائت از مشرکین را برائت از مستکبران و در راس آنان آمریکای جنایتکار دانست و افزود: برائت از مشرکان به معنی محکوم کردن کانون‌های  تروریست و جنگ افروزی‌های آمریکا و دستیاران آن است.

رکنی حسینی گفت: امروز به برکت نام حضرت علی (ع) و اهل بیت (ع) ، نظام و انقلاب اسلامی با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب به سمتی می‌رویم که هر روز براقتدار و ابهت کشور بیش از پیش افزوده می‌شود.

وی با تبریک عید سعید قربان گفت: عید قربان از عیدهای بزرگ مسلمانان و روز قربانی کردن خواهش‌های   نفسانی است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

۶۱۶۴

کنگان

امام جمعه کنگان گفت: همه در مقابل غدیر و دهه ولایت باید احساس مسئولیت کنند.

حجت الاسلام محمود محمودی در خطبه های نماز عید قربان کنگان افزود: امسال به همت دفتر امام جمعه و فرمانداری چند هزار پرچم مخصوص غدیر تهیه که برای نصب بر سر درب خانه ها در بین مردم توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: در راستای ترویج سنت حسنه اطعام در روز غدیر برنج برای طبخ در اختیار مسجدها و حسینیه ها قرار می‌گیرد.

محمودی اضافه کرد: عید قربان تسلیم شدن در برابر اوامر الهی و موسمی برای قربانی کردن نفسانیات است.

وی گفت: امسال و بصورت محوری به همت جمعی از دستگاه‌های اجرایی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) و برخی موسسه‌های خیریه و مراکز نیکوکاری قریب ۱۰۰ راس دام و ۲ نفر شتر ذبح و بین مومنان، فقیران و یتیمان توزیع می‌شود.

۷۲۰۸/۶۰۴۷/۶۰۴۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.