رئیس دادگستری دیلم روز پنجشنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم این شهرستان با موضوع زمین‌خواری و تغییر کاربری های غیر مجاز افزود: در برخورد با زمین‌خواری و تغییر کاربری‌های غیر مجاز. همه دستگاه ها باید بصورت منسجم و هماهنگ عمل کنند.

مهدی بهشتیان  با ابراز نارضایتی از اخذ انشعاب آب و برق توسط برخی از ساخت و سازهای غیر مجاز از دستگاه‌های خدماتی و زیربنایی خواست ضمن نظارت دقیق، صدور هرگونه مجوز یا پروانه ساخت و واگذاری خدمات زیربنایی را منوط به اخذ مجوز از دستگاه‌های متولی زمین کنند.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری دیلم ادامه داد:  اگر متخلف بداند که با صرف هزینه‌های زیاد که انجام داده در اجرای قانون و بدون  چشم‌پوشی همه ساخت و سازها قلع و قمع می‌شود ریسک این کار را نخواهد پذیرفت.

وی گفت: دهیاران  به عنوان بازوی توانمند در کنار نهادهای متولی زمین نقشی مهم در برخورد با زمین‌خواری دارند.

بهشتیان ادامه داد: در سال جاری حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان دیلم به بیت المال برگشت داده شده است.

وی افزود: در این ارتباط پرونده شخصی که اقدام به سند کردن ۷۸ هکتار از اراضی دولتی و مستعد و با ارزش در اطراف شهر کرده بود با ورود دستگاه قضایی ضمن ابطال سند موصوف نسبت به بازگرداندن این اراضی به بیت المال اقدام شد.

بهشتیان بیان کرد:  در پرونده دیگری دو نفر از زمین‌خواران درشهرستان دیلم به حبس محکوم شدند و این موفقیت‌ها جز در سایه تعامل و همدلی همه دستگاه‌ها ایجاد نمی‌شد.

دادستان عمومی و انقلاب دیلم گفت:  باید در اجرای قانون جلوگیری از تغییرات غیر مجاز این اراضی جدیت داشته باشیم.

احمدرضا دامی خواستار تعامل و جدیت و همکاری همه جانبه اعضای شورا بویژه ادارات متولی برای اجرای احکام صادره و جلوگیری از تجری و ارتکاب دوباره این جرایم شد

وی از مسولیا مربوطه خواست در ابتدای اقدام به تغییر کاربری‌ها  به دادستانی گزارش دهند تا از ادامه این عملیات توسط افراد سودجو و فرصت طلب جلوگیری بعمل آید  و کار به احداث ساخت و ساز و اعیانی کشیده نشود.

شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر قرار دارد.

۶۱۶۴/۶۰۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.