فرمانده انتظامی استان بوشهر روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: با کشف این میزان جرایم اقتصادی ۱۶۶ متهم شناسایی و دستگیر شدند.

سردار خلیل واعظی افزود: از ابتدا سال جاری تاکنون همچنین سه هزار و ۹۲۶ کیلوگرم انواع موادمخدر در استان بوشهر کشف و ضبط شده که عمده آن تریاک بوده است.

وی ادامه داد: در این مدت ۶ باند کلان تهیه و توزیع موادمخدر در استان بوشهر شناسایی و متلاشی شده است.

واعظی اظهار داشت: در این زمینه دستگیری قاچاقچیان و توقیف خودروها آنها در مقایسه با سال گذشته افزایش ۱۹ درصدی داشته است.

وی همچنین با اشاره به کشف ۱۰۵ درصد از جرایم جنایی در استان بوشهر گفت: از ابتدا سال جاری تاکنون سرقت‌های مسلحانه در استان کاهش و  در زمینه برخی جرایم از جمله جیب‌بری، آدم‌ربایی، سرقت بانک و طلافروشی موردی در استان بوشهر گزارش نشده است.

واعظی در ارتباط با جرائم فضای مجازی استان بوشهر نیز گفت: برداشت اینترنتی غیرمجاز ۴۳ درصد و کلاهبرداری اینترنتی ۳۸ درصد در مجموع ۸۱ درصد  از جرایم فضای مجازی استان بوشهر را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: در این زمینه از ابتدا سال جاری تاکنون ۹۶ درصد  جرایم فضای مجازی توسط پلیس فتای استان بوشهر کشف شده است.

واعظی یادآورشد: با برگزاری ۶۱ کارگاه آموزشی در موضوع جرایم فضای مجازی و راهکارهای مقابله با آن توسط پلیس فتا استان میزان وقوع چنین جرایم اندکی کاهش یافته است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار کرد: در حوزه راهنمایی و رانندگی نیز ۳۸ درصد از تصادفات فوتی مربوط به موتور سیکلت هاست که رانندگان آنها به دلیل گرمای هوا در استقبال اقبالی به استفاده از کلاه ایمنی نشان نمی دهند.

وی افزود: همچنین تصادف های فوتی مربوط به عابران نیز در استان بوشهر ۲۸ درصد از مجموع تصادف ها را به خود اختصاص داده که این نشان از نبود زیرساخت های لازم مانند پل هوایی و همچنین ضرورت نهادینه کردن فرهنگ تردد در سطح خیابان هاست.

واعظی ادامه داد: با هدف کاهش تصادفات علاوه بر تقویت پایش تصویری در شهرها و جاده‌ها افزایش کنترل نامحسوس در محورهای مواصلاتی استان در دستور کار قرار گرفته است.

فرماندهی انتظامی استان بوشهر همچنین با گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار اظهار کرد: در مقابله با رسانه‌های دشمن که برای تخریب افکار عمومی جامعه از روش‌های گوناگون استفاده می‌کنند اصحاب رسانه داخلی و انقلابی نقش تعیین کننده‌ای ایفا می کنند.

واعظی ادامه داد: خبرنگاران با روشن گری های خود و افزایش قدرت تحلیل و ارزیابی مردم کمک بسیار بزرگی برای نیروی انتظامی در ایجاد امنیت محسوب می‌شوند.

 وی بیان کرد: یکی از تاثیرات رسانه‌ها و فعالیت خبرنگاران نظارت همگانی بر احساس امنیت است که این نشان از جایگاه مهم اصحاب رسانه در عرصه تامین امنیت است.

۷۲۱۲/۶۰۴۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.