استاندار بوشهر روز شنبه در نشست بررسی روند اجرای طرح‌های آبرسانی استان بوشهر گفت: کاهش مشکلات تامین آب آشامیدنی استان بخشی به سبب بارش‌های باران سال قبل و بخشی هم به دلیل اجرای طرح‌های آبرسانی بوده است.

عبدالکریم گراوند افزود: این میزان سرمایه گذاری در بخش اجرای طرح‌های آبرسانی در طول ۴۰ سال پیروزی انقلاب اسلامی بی نظیر بوده است.

وی  بیان کرد: نوسازی شبکه آبرسانی استان بوشهر از کارهای بی‌نظیر بود که امسال با همکاری پنج  استان کشور در اصلاح، بهسازی و نوسازی شبکه‌های فرسوده شهرها همکاری و مشارکت دارند.

گراوند افزود: خدمات قابل توجهی در اجرای طرح‌های آبرسانی استان بوشهر ارائه شده است و انتظار می‌رود این مهم اطلاع رسانی تا مورد توجه همه مردم قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: نبود مشکل در نقاط شهری استان بوشهر نشان از خدمت، فعالیت و تلاش مسئولان دستگاه‌های اجرایی در راستای تامین منابع پایدار آب آشامیدنی درشهرهاست.

استاندار بوشهر  افزود: مشکل تامین آب آشامیدنی استان بوشهر تاریخی و مربوط به امروز نیست  که با تلاش و جدیت مسئولان این مشکل در حال برطرف شدن است.

گراوندتاکید کرد: اگر این پیگیری‌ها به صورت مستمر انجام و طرح‌ها اجرا نمی‌شد شاید بارندگی‌ها در برخی نقاط در تامین آب آشامیدنی اثری نداشت.

وی از افزایش ظرفیت آب‌شیرین‌کن شهرهای بوشهر و کنگان خبر داد و خاطر نشان کرد: در یکسال گذشته ظرفیت تولید آب از آب‌شیرین‌کن‌های بوشهر و کنگان  ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز افزایش یافته به نحوی که حجم تولید آب از تاسیسات آب شیرین‌کن کنگان از ۱۰ هزار به ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب و در پروژه بوشهر نیز از ۱۰ هزار به ۱۸ هزار متر مکعب افزایش یافته است.

استاندار بوشهر گفت: با وجود مشکلات و گرفتاری‌های دولت، کارها و طرح‌های آبرسانی با همت و تلاش مسئولان، مدیران و پیگیری نمایندگان مردم در مجلس بدون وقفه اجرا می شود.

وی، با قدردانی از خدمات شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی افزود: به صورت مرتب در یکسال گذشته جلسات پیگیری اجرای طرح‌های آبرسانی در استان بوشهر تشکیل شده که نقش مهمی در تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌ها داشته است.

استاندار بوشهر اضافه کرد: اجرای طرح‌های آبرسانی، وضعیت تامین آب آشامیدنی استان بوشهر را به شرایط طبیعی و نرمال رسانده و با تکمیل این طرح‌ها، منابع تامین آب آشامیدنی استان پایدار می‌شود.

گراوند گفت: سرعت بخشی در اجرای طرح خط انتقال آب از سد کلمه دشتستان، تکمیل شبکه برق ایستگاه پمپاژ آب دیلم، اجرای طرحهای آبرسانی روستاهای عسلویه، دشتی و تنگستان و اجرای آب شیرین کن 17هزار مترمکعبی برازجان ضروری است.

استاندار بوشهر افزود: برای سرعت بخشی در اجرای خط انتقال آب سیراف به جم به‌زودی اعتبار جدیدی ابلاغ همچنین از محل اعتبارات ملی نیز سد کاردنه دشتی اجرا و احداث می‌شود.

گراوند یادآور شد: نصب تجهیزات کاهنده مصرف آب در دستگاه‌های اجرایی و ادارات برای اصلاح الگوی مصرف ضروری است.

6047/6045

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.