فرماندار گناوه روز شنبه در جلسه شورای سلامت این شهرستان گفت: سلامت مردم  از مهمترین مقوله های مورد توجه این شورا است که با تعامل و همکاری دو سویه، شاهد تغییرات اساسی در زمینه ارتقای شاخص های بهداشتی در شهرستان هستیم.

سیدعلی پاک نژاد افزود: پسماندهای عفونی در محل معدن  پسماند باید به دقت و بصورت اصولی دفن شود و از رهاکردن آن که مشکلات عدیده ای برای چندین روستا در بارندگی های سال قبل ایجاد شد پرهیز شود.

وی اظهار داشت: جمع آوری سگ های سرگردان اگرچه تابع قوانین زیست محیطی است اما باید به  نگرانی های مردم در این زمینه توجه و برمبنای مصوبه های جلسه ماه گذشته اجرایی شود.

فرماندار گناوه ادامه داد: باتوجه به اینکه شماری از مردم انشعاب فاضلاب چندین سال خریداری اما به منزل متصل نکرده‌اند باید بیش از این  معطل نکنند و به شبکه وصل شوند

وی از رسانه ها و فضای مجازی و فعالان زیست محیطی این شهر خواست تا آن دسته از مردم را که تاکنون نسبت به اتصال به شبکه فاضلاب اقدام نکرده اند تشویق و ترغیب کنند.

پاک نژاد بیان کرد: شهرداری باید به پاکسازی کانال های دفع آب های سطحی در شهر از جمله مقابل نانوایی ها و رستوران ها هر چه سریع تر اقدام کند.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: دومین نشست شورای سلامت با ۳ دستور کار دفع پسماندهای عفونی بیمارستان ها، جمع آوری سگ های ولگرد و تخلیه فاضلاب کانال های حاشیه خیابان در خور گناوه و ارایه گزارش ادارات مرتبط تشکیل شده است.

محمد بازیاری افزود: باتوجه به اینکه وجود سگ های سرگردان بی شمار در این شهر موجب اعتراض و نگرانی های مردم شده وظیفه داریم که سلامت و امنیت آنان را با تشکیل این جلسه تضمین کنیم.

وی اظهار داشت: جمع آوری و انتقال صحیح زباله از بیمارستان تا محل معدن، دسترسی نداشتن کارگران بازیافتی در محل دفن، انحراف مسیر آب‌های سطحی و جاده دسترسی به محل دفن زباله در دستور کار شهرداری باشد.

معاون اجرایی شهرداری گناوه گفت: باتوجه به حجم زیاد زباله در محل دفن، نیاز به تجهیزات و امکانات مناسب و زیاد است.

کرامت  طاهری افزود: در زمینه زباله های عفونی و صنعتی، چندین دستگاه مسئول هستند که هر کدام باید بنا به وظیفه خود عمل کنند.

وی گفت: محل زباله های عفونی بیمارستان و مراکز درمانی در محل پسماند شهر مجزا و در یک نقطه تخلیه می شود.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

۶۱۶۴/۶۰۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.