استاندار بوشهر روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بوشهر گفت: این استان درهشت سال دفاع مقدس نقشی بی بدیل داشت تا جایی که جزیره خارگ بیشتر از شمار روزهای جنگ بمباران شده است.

عبدالکریم گراوند افزود: در این زمینه می طلبد با احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان بوشهر زمینه انتقال این حماسه آفرینی‌ها به نسل‌های آینده منتقل شود.

وی اضافه کرد: در این ارتباط تاکنون  مکان هایی برای احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان بوشهر پیش بینی شده که از شرایط لازم برای این مرکز برخوردار نبوده است.

وی عنوان کرد: ۷۰ درصد از اراضی شهر بوشهر در تملک پایگاههای نظامی و نیروهای مسلح است که باید از این ظرفیت برای تامین زمین مورد نیاز مرکز یاد شده استفاده شود.

استاندار بوشهر ادامه داد: در این ارتباط مدیریت ارشد استان بوشهر از طریق مراجعه حضوری در مرکز و پیگیری تامین زمین برای احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس است.

وی یادآور شد: در استان بوشهر تنگ نظری برای تامین زمین مورد نیاز موزه دفاع مقدس وجود نداشته بلکه مشکل کمبود زمین در بوشهر باعث شده تاکنون  مکان قابلیت داری برای این پروژه تامین نشود.

گراوند ادامه داد: موضوع کمبود زمین در بوشهر بحدی است که در هیچ بخشی از نوار ساحلی بوشهر مکان برای احداث شهرک آب نیز پیش بینی نشده است.

وی گفت: در این ارتباط شهرک صنعتی بوشهر بخشی از زمین های سند شده خود را با هدف تامین زمین مورد نیاز احداث آب شیرین کن شهر بوشهر برگشت داده است.

استاندار بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سال جاری که کنگره سرداران و ۲۰۰۰ شهید این استان برگزار می شود باید از این فرصت برای کمک به فعالیت های اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استفاده گرفته شود.

گراوند یادآور شد: این اداره کل در استان بوشهر منشا خدمات شایانی بوده که از جمله آنها می تواند به چاپ کتاب هایی مرتبط با حوزه دفاع مقدس اشاره کرد.

وی تاکید کرد: در حوزه کتاب های مرتبط با دفاع مقدس است انتظار می‌رود هر کدام از دستگاه‌های اجرایی برای اقدام در این زمینه در هماهنگی کامل با اداره کل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باشند.

۷۲۱۲/۶۰۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.