رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور گفت: فعالیت‌های پژوهشی نیروهای بسیج علمی کشور ارتقا می‌یابد و پژوهش‌های انجام شده نشان می‌دهد مسیر طی شده در این نهاد براساس گام دوم انقلاب رو به توسعه است.

مهدی رحیمی روز سه شنبه در بازدید ازمراکز رشد علم و فناوری استان بوشهر افزود: حمایت از فکر تا تبدیل به علم، فناوری، تولید و ثروت از سیاست‌های مهم سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری در عرصه علم و فناوری است.

وی اضافه کرد: برای تجاری سازی طرح‌های مخترعان و مبتکران مراکز نوآوری و شتاب‌دهی در دستور کار سازمان بسیج قرار گرفته است در این ارتباط باهمکاری و تعامل سایر نهادها و دستگاه‌های دولتی و لشکری، امید می‌رود بتوانیم در زمینه تجاری سازی طرح‌ها و تبدیل آن به ثروت قدم‌های موثری برداریم.

رحیمی بیان کرد: براساس انعقاد تفاهم نامه بسیج علمی کشور با بنیاد تعاون بسیج سالانه بین ۴۰ تا ۱۰۰ طرح در کشور تجاری سازی می‌شود.

وی گفت: باید شیرینی علم و فناوری در منازل مردم دیده شود که با تبدیل فناوری‌ها به ثروت علاوه بر افزایش ثروت در کشور و قشر بسیج، زمینه انتشار و جریان سازی فرهنگ مقاومت ایران اسلامی فراهم می‌شود.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور ادامه داد: حمایت از مخترعان و مبتکران بر اساس ظرفیت استان‌ها در اولویت کار این سازمان است.

رحیمی اضافه کرد: کارگروه‌های تخصصی درخانه نخبگان براساس توانمندی و ظرفیت استان‌ها تشکیل می‌شود و در این کارگروه‌ها پس از اولویت‌بندی و ادغام آن با نیاز بازار، عنوان‌های اصلی پروژه‌ها تدوین و شناسایی می‌شود.

وی یادآور شد: در مرکز رشد و فناوری علاوه بر حمایت ۷۰میلیون ریالی از طرح‌های بسیجیان کارگاه و آزمایشگاه به صورت رایگان در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور افزود: طرح‌هایی که دارای فناوری بالاتری باشند تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال حمایت مالی می‌شوند.

رحیمی بیان کرد: این نهاد سالانه در کل کشور افزون بر یکهزار طرح از جامعه هدف از گروه علم و فناوری را مورد حمایت مادی و معنوی قرار می دهد.

وی یادآور شد: معاونت علمی، پژوهشی و فناوری سپاه امام صادق استان بوشهر در ردیف ۱۰ استان برتر کشور از نظر فعالیت های پژوهشی قرار دارد.

مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی سپاه امام صادق(ع) گفت: در استان بیش از ۲۰۰ نخبه علمی و مخترع زیر نظر آن مرکز فعالیت می کنند. 
حمزه شیخیانی افزود: بسیاری از طرح های نخبگان در صف تجاری سازی هستند و باید همه مسئولان برای رفع موانع آنها تلاش کنند.

۶۰۴۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.