‏سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهرگفت: مشارکت انجمن اولیا و مربیان در تمام ابعاد آموزشی، تربیتی و فرهنگی از هدف‌های تشکیل مدرسه‌های هیات امنایی است که باید از این ظرفیت برای ارائه خدمات نوین برای دانش آموزان بهره گرفت.

غلامحسین حسینی روز شنبه در نشست هم اندیشی مدیران مدارس هیات امنایی استان بوشهر افزود: در استان بوشهر۵۵ مدرسه هیات امنایی فعالیت می کنند که از این تعداد ۲۸ مدرسه در دوره ابتدایی، هفت مدرسه در دوره متوسطه اول و ۲۰ مدرسه در دوره متوسطه دوم هستند.

وی اضافه کرد: شهرستان دشتستان با ۳۴ مدرسه هیات امنایی بیشترین تعداد این مدرسه ها را داراست و بوشهر با ۱۱ مدرسه، دشتی۶ مدرسه، گناوه سه مدرسه و کاکی با یک مدرسه از دیگر مناطق آموزشی برخوردار از این گروه مدرسه ها هستند.

حسینی بیانکرد: هزینه جاری در مدرسه های هیات امنایی باید برای خدمات آموزشی و ارتقای تحصیلی دانش آموزان مدیریت و هزینه کمتری برای تجهیزات صرف شود.

وی یادآور شد: مدیریت هزینه در مدرسه های هیات امنایی باید منطبق بر ارتقای دانش آموزان و رعایت اصل عدالت اجتماعی در مدرسه ها باشد.

حسینی گفت: در سال تحصیلی جدید هیچ گونه افزایشی در نرخ ارائه خدمات آموزشی مدارس هیات امنایی لحاظ نمی شود و ثبت نام فرزندان فرهنگیان در مدرسه های خاص از جمله شاهد، تیزهوشان و هیات امنایی با تخفیف ۷۰ درصد شهریه انجام می شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش مهمترین دستگاه اجرایی کشور است که باید صداقت، سلامت، شفافیت و شجاعت را سرلوحه کار خود قرار دهند.

محمدباقر سعادت افزود: هدف از احداث مدارس هیات امنایی حل مشکلات مدارس با همکاری اولیا دانش آموزان است.

وی ادامه داد: همکاری انجمن اولیا و مربیان و مدیریت مدرسه برای حل مشکلات و بهبود وضعیت آموزشی دانش آموزان ضروری است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ناهنجاری ها و تهمت های موجود در فضای مجازی گفت: گسترش چنین رویکردهایی در سطح جامعه سبب آسیب جدی به کل نظام است و معلمان به عنوان هدایتگر جامعه باید خود را نسبت به جامعه و کاهش رفتارهای ناپسند مسئول بدانند.

۶۰۴۷/۶۰۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.