مدیردفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان بوشهر افزود: در این زمینه سند بیانیه گام دوم طراحی شده و کارهای نهایی برای حرکت در مسیر اجرا در حال انجام است.

حجت الاسلام یعقوب بهمیاری روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: بیانیه گام دوم انقلاب که توسط رهبر معظم انقلاب ترسیم شده نقشه راه چهل ساله دوم انقلاب است که در استان بوشهر نیز تاکنون نشست های خوبی برای تبیین آن برگزار شده است.

وی ادامه داد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید در بخش های مختلف برای مردم و مخاطبان تبیین شود که این مهم در استان بوشهر با نگاه بومی طراحی شده است.

بهمیاری گفت: فضای همدلی و وحدت خوبی در استان بوشهر حاکم است و چنانچه  انتقادی نیز در نماز جمعه‌ها صورت می ‌گیرد به‌ دور از هرگونه غرض‌ورزی و برای منافع مردم و انقلاب است.

وی اظهار داشت: دراین ارتباط در برخی از ستادهای نماز جمعه استان بوشهر جمع‌های تخصصی نخبگانی زیر نظر امام جمعه با هدف رفع مسائل و مشکلات شکل‌ گرفته است.

بهمیاری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رویکرد جدید شورای سیاست گذاری ائمه جمعه محور قرار گرفتن مساجد است که در این زمینه امسال ۴۰ مصلی کشور به مسجد تبدیل می شوند.

وی افزود: یکی از این ۴۰ مسجد سهم استان بوشهر است که ساز و کار تبدیل مصلی به مسجد در حال انجام است.

اکنون در ۲۵ شهر استان بوشهر اقامه نماز جمعه صورت می گیرد که از این مجموع سه شهر کاکی، اهرم وآبدان دارای امام جمعه موقت هستند و فرایند گزینش امام جمعه آنها در دست اجراست.

همچنین شهرهای ریز (شهرستان جم)، تنگ ارم و بوشکان( شهرستان دشتستان) و دوراهک (شهرستان دیر) و روستاهای طلحه و زیارت ( دشتستان) متقاضی برپایی نماز جمعه هستند.

۷۲۱۲/۶۰۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.