به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز سه شنبه در جمع مسئولان ستاد دیه استان بوشهر افزود: برگزاری جشن گلریزان برای همه مناسبت‌های تقویمی و فرهنگ‌سازی باید در دستور کار ستاد دیه در طول سال باشد.
وی بیان کرد: ستاد دیه و سایر دستگاه‌های فرهنگی استان بوشهر برای مشارکت مردم و خیران در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مالی باید فرهنگ‌سازی کنند.
امام جمعه بوشهر گفت: با توجه به اینکه خیران بوشهری در بسیاری از کشورهای مختلف مشتاق همکاری در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی هستند زمینه برگزاری الکترونیکی ‌جشن گلریزان باید فراهم شود.
وی یادآور شد: در این ارتباط راه‌اندازی سامانه الکترونیکی بر اساس جشن گلریزان در طول سال بویژه ایام ماه مبارک رمضان ضروری است.
صفایی بوشهری ادامه داد: با توجه به اینکه این ماه زمینه رسیدگی به مشکلات افراد بی ‌بضاعت و نیازمند را بیش از ماه‌های دیگر فراهم می ‌کند به همین دلیل باید زمینه جلب و جذب کمک های مردمی در استان فراهم باشد.
امام جمعه بوشهر گفت: ستاد زکات استان بوشهر می ‌تواند از زکات جمع‌ آوری شده بر اساس ضوابط و سیاست‌ها برای آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد استفاده کند.
مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر گفت: در زمان حاضر 127 زندانی جرائم غیرعمد با 212میلیارد ریال بدهی در این استان منتظر رافت و نگاه مهربانانه خیران هستند.
سید قاسم طباطبایی افزود: از این شمار زندانی جرائم غیرعمد 84 تن با جرائم مالی و41 نفر به دلیل مهریه و نفقه و 2نفر نیز به دلیل تصادف دربند هستند.
وی بیان کرد: از مجموع زندانیان جرائم غیرعمد در استان بوشهر 124 نفر مرد و 3 نفر زن هستند.
طباطبایی اضافه کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده 25 جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در استان بوشهر در حال برگزاری است.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.