به گزارش ایرنا، رضا ذوالفعلی نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این تعداد 115 نفر با جرائم مالی، 93 تن به دلیل مهریه و نفقه و بقیه به دلیل تصادف عمر خود را در پشت میله های زندان می گذرانند.
وی بیان کرد: از مجموع این افراد پنج نفر زن هستند که جرم آنها بدهی مالی است و با همکاری خیران برای آزادی تمامی این مددجویان اقدام کرد.
این مسئول خاطر نشان کرد: در سال 1397 با همکاری خیران و پیگیری ستاد دیه و مردم نوعدوست استان 182 زندانی غیرعمد با تامین 57 میلیارد ریال بدهی از زندان آزاد شدند.
ذوالفعلی نژاد با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی، اطلاع رسانی در این ارتباط همکاری مردم برای جلب مشارکت های مردمی در جشن های گلریزان در ماه رمضان را خواستار شد.

**پیش بینی 12 جشن گلریزان
همچنین مدیرعامل ستاد دیه یزد می گوید: برای جذب کمک های مردمی و خیران برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد 12 جشن گلریزان در ماه رمضان پیش بینی شد.
اسلام افشون افزود: این جشن ها با همکاری مسئولان در 10 شهرستان استان و با هدف فرهنگ سازی و جذب کمک خیران با پیگیری علاقه مندان و همراه با برنامه های مذهبی و فرهنگی برگزار می شود.
وی خاطر نشان کرد: جشن گلریزان در شهر یزد 22 اردیبهشت ماه جاری مطابق با ششم رمضان بعد از نماز مغرب و عشاء در سالن شهید عباسپور برق منطقه ای برگزار می شود.
مدیرعامل ستاد دیه یزد تصریح کرد: علاوه بر جشن های گلریزان افرادی که مایل هستند مستقیما در این امر خیر همکاری کنند با هماهنگی و مشاوره ستاد دیه می توانند مشارکت کنند.
به گفته افشون برای جذب کمک های مردمی و خیری با رسانه های گروهی برای تبلیغات و اطلاع رسانی هماهنگی شده است.

**هدف فرهنگ سازی است
همچنین مسئول روابط عمومی ستاد دیه یزد اظهار کرد: برگزاری جشن های گلریزان با هدف فرهنگ سازی و جلب مشارکت بخش خصوصی و خیران در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد برگزار می شود.
مهرداد جباری ادامه داد: در این ارتباط طی سال های گذشته فعالیت های فرهنگی و اطلاع رسانی خوبی توسط رسانه های گروهی و پایگاه های خبری استان انجام شد.
وی تصریح کرد: رسانه ها می توانند سالانه در زمینه فعالیت های ستاد دیه اطلاع رسانی کنند و این تعامل و ارتباط باید گسترش یابد.
همچنین مسئول روابط عمومی اداره کل زندان های یزد یادآور شد: یکی از راه های مهم جلب همکاری و مشارکت بخش خصوصی و خیران در جشن های گلریزان فعالیت های خبری و اطلاع رسانی است.
حمیدرضا استادیان افزود: بدون حضور خبرنگاران و نبود اطلاع رسانی کار فرهنگ سازی به خصوص در امور خیری مثل کمک برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد با مشکل مواجه می شود.
وی ادامه داد: خبرنگاران نقش اصلی در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی فعالیت های اداره کل زندان ها و ستاد دیه دارند و هدف جلب مشارکت همگان در تحقق ماموریت ها به نحو مناسب است
در این نشست بر اطلاع رسانی، فرهنگ سازی، جذب خیران و انعکاس برنامه ها در رسانه های گروهی تاکید شد.
جرم غیرعمدی، فعل یا ترک فعلی است که وقوع آن بدون اراده فاعل رخ داد، اما به هر حال قانون را نقض کرده، پس عنصر مادی تشکیل دهنده جرم غیرعمدی، تقصیر مرتکب است.
استان یزد یا یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت افزون بر چهار هزار نفر زندانی دارد که جرم اغلب این افراد که در چهار زندنی نگهداری می شود، مواد مخدر است.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.