عبدالامیر قاسمی روز سه شنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به هم مرزبودن این شهرستان با شهرستان های استان خوزستان،کهگیلویه وبویر احمد و فارس این امکان وجود دارد که ملخ ها بزودی به این مناطق حمله ور شوند که ضروری است، استان های یادشده با ارسال امکانات به این شهرستان کمک کنند.
وی با بیان اینکه ملخ ها سریع تکثیر و حرکت می کنند و با گرمای هوا خطر استان های سردسیر را بیشتر تهدید می کند افزود: دیلم کانون اصلی این ملخ ها نبوده اما در مبارزه با این آفت اقدامات لازم را انجام داده است.
فرمانداردیلم گفت: ازابتدای بهمن ماه سال گذشته و پس از اولین هشدارهای سازمان جهاد کشاورزی نسبت به حضور ملخ ها درکشور و حاشیه خلیج فارس با توجه به اهمیت موضوع نشست هایی با هدف جلوگیری و مقابله با این ملخ ها با بخشداران، شوراها، دهیاران،کشاورزان و مسئولان دستگاه های مربوطه برگزار و دستورات و برنامه ریزی های لازم انجام گرفت.
وی اظهارداشت: ازابتدای اردیبهشت ماه سال جاری نیز عملیات سمپاشی با محوریت اداره جهاد کشاورزی و با همکاری نیروهای نظامی و بسیج دستگاه های اجرایی به صورت شبانه روزی درمحل کانون ملخ ها شدت بیشتری گرفته است.
قاسمی بیان کرد: تاکنون چندین کانون پوره های ملخ در شهرستان شناسایی شده که مبارزه با آنها از جمله در نوارساحلی بویرات، لیلتین، شیرونک، حصار و امام حسن انجام و تداوم دارد.
وی بیان کرد: ملخ از جمله خطرناک ترین آفات محصولات کشاورزی جهان به شمار می آید که به علت داشتن تنوع گونه ای و تغذیه ای به محصولات زراعی، مراتع، جنگل‌ها و باغ‌ها خسارت وارد می کنند.
شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر از نقاط گرفتار ملخ های صحرایی در کشور است.
6164/6043/7215
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.