سرهنگ مهدی قاسمی روز دوشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: رمز یک‌ بار مصرف به عنوان جایگزینی برای رمز دوم در ایمن‌سازی دسترسی کاربران به سیستم های الکترونیکی ارائه شده نقش قابل توجهی دارد.
وی بیان کرد: در این شیوه از قابلیت های رمزنگاری برای تولید رمز تصادفی یک بار مصرف استفاده و کاربران استفاده کننده از خدمات بانکداری اینترنتی امکان جابه جایی مبالغ بالاتر و ایمن‌تری را پیدا می کنند.
قاسمی ادامه داد: رمز یکبار مصرف یک روش محافظت از اطلاعات برای جلوگیری از سرقت رمز عبور است زیرا رمز عبور با استفاده از روش های رمزنگاری تولید و تنها برای یک بار ورود به سیستم معتبر است.
وی گفت: مهمترین مزیت استفاده از رمز یک بار مصرف این است که سرقت اطلاعات حتی با دانستن رمز عبور غیر ممکن می شود.
قاسمی اظهار داشت: در بیشتر این برداشت‌های اینترنتی غیر مجاز، سهل‌انگاری مالباختگان، وجود بدافزارها و فایل‌های مخرب طراحی شده توسط هکرها و مجرمین سایبری در شیوه ها و قالب‌های متفاوت از دلایل مهم شکل‌گیری هستند که بطور غالب در سه بستر کپی کردن کارت‌های بانکی، برداشت از طریق کیلاگرها و برداشت‌های فیشینگ انجام می‌شود.
وی افزود: نکته مهم در این موضوع لو رفتن رمز دوم حساب ها بوده که زمینه سوءاستفاده مجرمان سایبری را مهیا می کند.
قاسمی بیان کرد: دیگر مزیت استفاده از تکنولوژی رمزهای یکبار مصرف، این است که اگر به هر علتی اطلاعات حساب بانکی شخص توسط مجرم سایبری کپی شود به علت دسترسی مجرم به رمز دوم جدید، امکان ورود به سامانه و سیستم و برداشت از حساب برای وی دیگر وجود ندارد.
وی گفت: رمزهای یکبار مصرف بسیاری از نقاط ضعف رمزهای قدیمی یا همان رمزهای ثابت را پوشش می‌دهد و امنیت بیشتری را فراهم می‌آورد که مهم‌ترین نقصی که توسط رمز یکبار مصرف جبران می‌شود آسیب‌پذیر نبودن در تکرار حملات است.
قاسمی تاکید کرد: رمز یکبار مصرف تولید شده نباید توسط رایانه کاربر یا حتی وسیله دیگری با همان خط اینترنت به دست کاربر برسد زیرا در این‌صورت علاوه بر کاربر برنامه جاسوس نیز می‌تواند به آن دست یابد.
وی بیان کرد: پلیس فتا به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند مشکلات خود را در زمینه فضای مجازی با مراجعه حضوری و استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی و یا Cyberpolice@ در همه شبکه‌های اجتماعی داخلی با این پلیس در میان بگذارند.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.