به گزارش ایرنا، کریم علی حسنی روز چهارشنبه در نشست با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در دیر افزود: با برنامه ریزی و حمایت محیط زیست و مشارکت مردم اتفاقاتی که در منطقه عسلویه افتاده است در این شهرستان نخواهد افتاد.
وی اضافه کرد: برای حراست و حفاظت از آثار ارزشمند کوه نمک، جزایر ام الگرم، نخیلو، تهمادون و مناطق حفاظت شده در این شهرستان نیاز به نیروی محیط زیست بیشتری است.
فرماندار دیر با اشاره به جذب گردشگر و حفاظت از محیط زیست افزود: باید با برنامه ریزی برای جذب گردشگران به منطقه و حفاظت از محیط زیست تلاش کنیم.
وی در ارتباط با کوه نمک بیان کرد: کوه نمک از آثار ملی صبیعی است که گاهی به این اثر آسیب زده می شود و نیاز است با راهنمایی، آموزش و همگرایی در حفظ این اثر ارزشمند ملی تلاش کنیم.
علی حسنی با اشاره به وجود شماری چاه نفت در محدوده این شهرستان گفت: تعدادی از چاه های نفت نارو کنگان در محدوده شهرستان دیر قراردارد که حق آلایندگی را پرداخت نمی کنند و مردم باید از این حق برخوردار شوند.
وی تسریع در پاسخ استعلامات از محیط زیست را مورد تاکید قرارداد و افزود: در پاسخ استعلام سرمایه گذاران در شهرستان محیط زیست تسریع کند.
فرماندار دیر یادآورشد: پسماند شهرستان با مشکل روبرو است که با طرح محیط زیست می توان این مشکل شهرستان را برطرف کرد.
وی گفت: با توجه به گستره زیاد محیط زیست در شهر دیر و بخش بردخون کمبود نیروی محیط زیست احساس می شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: استقرار صنعت برای توسعه و اشتغال زایی است و باید با محیط زیست هماهنگی داشته باشد و الزامات زیست محیطی را رعایت کند.
فرهاد قلی نژاد افزود: محیط زیست برای پیشبرد اهداف به کمک سازمان های مردم نهاد نیاز دارد و تاکنون نیز همکاری خوبی داشته اند.
وی در ارتباط با محیط طبیعی شهرستان دیر گفت: این شهرستان با داشتن محیط طبیعی، مناطق ارزشمند مند، پارک ملی دیر نخیلو، گنبد نمکی جاشک، جنگل حرا بیشترین مناطق حفاظت شده را دارد و در تلاش هستیم که این شهرستان به عسلویه دیگر تبدیل نشود.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: با توجه به کمبود نیرو و خودرو اما تلاش می کنیم پیوست های زیست محیطی درهمه شهرستان ها اجرا شود و نگذاریم به سلامت مردم آسیب برسد.
وی در ارتباط با ظرفیت شهرستان دیر بیان کرد: دیر به یک مرکز تهیه جنگل حرا تبدیل می شود و ایستگاه پارک ملی و سنجش آلودگی هوا و طرح های مدیریت گنبد نمکی جاشک و جامع پسماند در این شهرستان در دستور کار است.
در ادامه این نشست علیرضا حجازی به عنوان سرپرست محیط زیست دیر معرفی و از تلاش عبدالله نجفی قدردانی شد.
شهرستان دیر در فاصله 200 کیلومتری جنوب استان بوشهر قراردارد.
6043/7207
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.