به گزارش ایرنا، معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهردر این آیین گفت: جام باشگاه های کتاب خوانی یکی از برنامه های خوب و شاخص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کتاب و کتاب خوانی است که زمینه توسعه مطالعه کودکان و نوجوانان را فراهم ساخته است.
عبدالرضا عالی پور افزود: در این ارتباط تاکنون سه هزار باشگاه کتاب خوانی دراستان بوشهر به ثبت رسیده است.
وی با اشاره به برگزاری جام باشگاه های کتاب خوانی بوشهر درسومین سال متوالی یادآورشد: هیات داوران از بین آثار ارسالی به دبیرخانه ٦ باشگاه، پنج فیلم و پنج نامه (به نویسنده کتاب) را بدون اولویت به عنوان برتر معرفی کرد.
عالی پور ادامه داد: در بخش باشگاه های برتر 'ماه نقره ای' به تسهیل گری سیده اکرم شاروبند آزاد، 'دختران حوا' به تسهیلگری مریم مقصودی، 'افق اندیشه' به تسهیل گری مرضیه دشتیانه، 'رویش' به تسهی لگری لیلا قایدی، 'گوهردانایی' به تسهیل گری صغری احمدی و 'هوای تازه' به تسهیلگری غلامرضا خیاط حائز رتبه های برتر شدند.
وی ادامه داد: در بخش فیلم کوتاه معرفی کتاب نیز نیایش برنس، امیر حسین پاریابی، مینا خسروی، آناهیتا آرمانی و فهیمه ترک زاده به رتبه های برتر دست پیدا کردند.
عالی پور اظهارداشت: در بخش نامه به نویسنده کتاب نیز سورنا بارگاهی، مهدیه ابراهیمی، عسل سلمان فرد، تارمارا بارگاهی و سمانه عبدلی به ترتیب رتبه های برتر را به خود اختصاص دادند.
وی در ارتباط با اهمیت باشگاه های کتاب خوانی اظهارداشت: باشگاه های کتاب خوانی در گفت وگو و نحوه صحبت کودکان ارتباط مستقیم دارد به گونه ای که کودک را آماده برخورد با مسائل اجتماعی در سطح جامعه می کند.
عالی پور افزود: رقابت سالم در بخش کتاب خوانی بهانه ای برای ایجاد شور و نشاط بیشتر در بین کودکان است که جام باشگاه های کتاب خوانی نیز با همین هدف برگزار می شود.
اجرای شاهنامه خوانی و خوانش دو نامه از برگزیدگان جام باشگاه های کتاب خوانی و پخش تیزری از فعالیت های باشگاه ها از جمله برنامه های این آیین بود.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.