به گزارش ایرنا، مسئول برگزاری نمایشگاه در این آیین گفت: با هدف گرامیداشت روز ملی خلیج فارس و در قالب دومین گذر فرهنگ و هنر بوشهر نمایشگاه منطقه ای مد، لباس و صنایع دستی خلیج فارس با همکاری سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری و دانشگاه خلیج فارس برپا شده است.
هما قبادی افزود: در این نمایشگاه دانشجویانی از بندرعباس، قشم، سیستان و بلوچستان، کرمان و بوشهر تولیدات خود در عرصه های مختلف مد، لباس و صنایع دستی به معرض دید علاقه مندان گذاشته اند.
وی ادامه داد: حصیر، گلیم و گبه، رزین، عروسک، ادکلن های گیاهی، لباس های اداری، مجلسی، رسمی و تاریخی (هخامنشی) از جمله محصولات عرضه شده در این نمایشگاه است.
قبادی یادآور شد: این نمایشگاه در خیابان لیان غربی بر پا و به مدت چهار روز از ساعت 18 تا 22 پذیرای بازدید کنندگان است.
وی افزود: گذر فرهنگ و هنر بوشهر که دومین دوره آن آغاز شده زمینه ای برای حمایت از هنرمندان است.
قبادی اظهارداشت: در این ارتباط تلاش می شود این گذر روند برگزاری آن به ماهانه و یا هفتگی تبدیل تا از این طریق هنرمندان بتوانند یافته های خود را عرضه کنند.
وی افزود: تمرکز فعالیت این گذر برای بافت قدیمی شهر است و تلاش می شود میدان کوتی در مقابل دانشکده هنر و معماری دانشگاه خلیج فارس به عنوان محل ثابتی برای اجرای برنامه های گذر فرهنگ و هنر بوشهر تبدیل شود.
مدیرکل برنامه ریزی معاونت رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: نمایشگاه ارتقای توانمندی های دانشجویی با هدف ترویج صنایع دستی در حوزه دانشجویی و در واقع زمینه سازی برای ورود دانشجویان به کسب و کار مبتنی بر یافته‌ها و با بافته های دست آنهاست.
بهناز موحدی افزود: این یک کار مشترک بین معاونت رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده و معاونت فرهنگی وزارت علوم است که در سه منطقه کشور برگزار می‌شود.
وی یادآور شد: نمایشگاه یاد شده در منطقه جنوب با محوریت بوشهر در دانشگاه خلیج‌فارس، در منطقه شمال کشور در دانشگاه کوثر بجنورد و در منطقه مرکزی نیز در دانشگاه الزهر تهران پیش بینی شده است.
موحدی ادامه داد: هدف ترویج پوشش ایرانی اسلامی است که در واقع الگوسازی برای این حوزه در عین حال ورود دانشجویان به عرصه کسب و کار و آشنایی آنها با این موضوع است.
وی اظهارداشت: درکناراین نمایشگاه کارگاه های آموزشی نیز برگزار و در آنها صنایع دستی مطرح در حوزه‌های مختلف وشیوه های بازاریابی ارائه می شود.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.