به گزارش ایرنا، شهرستان‌ گناوه به لحاظ دارا بودن جاذبه های متعدد نظیر ساحل و دریا، ارزانی سفر و اقامت، وفور کالاهای خارجی و آب وهوای مناسب ماه های پایانی سال به قطب گردشگری داخلی و به یکی از پر رونق‌ترین شهرهای گردشگری جنوب کشور و اقامت پذیر تبدیل شده است.
هموطنانی که این شهرستان را برای تعطیلات نوروزی خود انتخاب می کنند نیاز به خدمات دهی و امکاناتی دارند که بخشی از آن را باید مسئولان فراهم کنند.
اگرچه خدمات دهی به میلیون ها نفر از هموطنانی که در تعطیلات نوروز در شهری که زیرساخت های آن برای 80 هزارنفر جمعیت پیش بینی شده کاری سخت و دشوار است اما مسئولان این شهرستان باتوجه به داشته های موجود تمام توان و تلاش خود را بکار می بندند تا بتوانند زمینه های لازم را برای مدت ماندگاری آنان فراهم کنند.
در تعطیلات نوروز گذشته و بهمن امسال درکشور گردشگران و مسافران زیادی وارد بندر گناوه شدند که این نوید را برای این شهرستان می دهد که هموطنان زیادی بیش ازسنوات قبل، این منطقه را برای نوروز سال آینده خود انتخاب خواهند کرد.
حضور انبوه گردشگران در روزهای پایانی سال به این شهرستان به نوعی اعلام آماده باش به ستاد خدمات هماهنگی سفرو سایر ارگان های مربوطه برای مهیا کردن شرایط در نوروز 98 است تا بتوانند امکانات و خدمات مطلوبی برای میهمانان فراهم کنند.
فرماندارو رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر گناوه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این شهرستان بدلیل اینکه درطول سال پذیرای جمعیت زیادی از مسافران و گردشگران اقصی نقاط کشور می شود، ستاد خدمات سفر بطور مستمر و دائم فعال است.
سیدعلی پاک نژاد گفت: باتوجه به اینکه جمعیتی چندین برابر شهرستان در تعطیلات نوروز وارد این منطقه می شوند، حجم کاری و خدمات دهی قابل قیاس حتی با شهرهای بزرگ کشور نیست اما مجموعه مدیران همه تلاش و همت خود را برای خدمت رسانی به هموطنان در تعطیلات نوروز بکار می بندند.
وی افزود: شهر گناوه نه تنها درتعطیلات نوروز بلکه درهمه فصول میزبان جمعیت زیادی از گردشگران و مسافران است که باید مسئولان کشوری و استانی نگاه ویژه ای به این منطقه داشته باشند.
وی گفت: به منظور خدمات رسانی شایسته به میهمانان نوروزی و مردم این شهرستان، ستاد خدمات سفر به تشکیل چندین کمیته اقدام که هرکدام از کمیته ها طبق شرح وظایفی که در اختیار دارند برنامه ریزی و خدمت رسانی می کنند.
پاک نژاد اظهارکرد: مسئولان کمیته و زیرمجموعه های ستاد در نوروز 1398 برای خدمت رسانی به میهمانان و مردم این شهرستان با اجرای برنامه های متفاوت تر و بیشتر از سال های قبل تلاش خواهند کرد.
فرماندار گناوه گفت: به منظور خدمات رسانی مطلوب به میهمانان تعداد کمیته های ستاد افزوده شده و شامل اطلاع رسانی، تبلیغات امور فرهنگی و فضای مجازی، آمار و برنامه ریزی، تنظیم بازار، امداد و نجات، راهداری و حمل و نقل، اسکان، امنیتی انتظامی، بهداشت و سلامت، خدمات شهری و شهرداری ها، ارزیابی، عملکرد و رسیدگی به شکایات است.
وی بیان کرد: عمده مسایل مرتبط با ایام نوروز مسایل شهری است که شهرداری دراین زمینه وظیفه سنگینی برعهده دارد و دراین ارتباط برنامه ریزی مناسبی برای پذیرایی وخدمات دهی هرچه مطلوب تر برای هموطنان کرده که از دستگاه های مرتبط انتظار داریم همکاری و تعامل با این مجموعه داشته باشد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناوه گفت: ستاد خدمات سفر این شهرستان دائمی است و تاکنون با برگزاری چندین نشست تصمیم های خوبی به منظورخدمت رسانی به هموطنان اتخاذ کرده است.
حمزه بهاگیر افزود: 12 کمیته ستاد تشکیل و برای هرکدام حکم صادر که براساس شرح وظایف فعالیت می کنند.
وی گفت: سامانه 09629 سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درکشور راه اندازی شده که هموطنان می تواند از اطلاعات گردشگری استفاده و شکایات خودرا نیز در آن ثبت کنند.
شهردار بندرگناوه گفت: شهرداری علاوه برمسئولیتی که در ستاد خدمات سفر دارد در خود مجموعه نیز ستاد تشکیل و تاکنون چندین جلسه برگزار کرده است.
ماشاالله احمدی افزود: شهرداری 30 برنامه مختلف فرهنگی و مذهبی برای نوروز 98 پیش بینی کرده است که در طول این ایام اجرا خواهد کرد.
وی به مهم ترین اقدامات شهرداریبرای خدمات رسانی به میهمانان نوروزی اشاره کرد و گفت: افزودن سرویس های بهداشتی در سطح نقاط مختلف شهر از جمله ساحل و بازار از 440 چشمه به 560 چشمه، 124چشمه حمام، نهال کاری 50 هزار اصله، نقاشی سنگ جداول و بکارگیری 12 دستگاه لجن کشی و هشت تانکر سیار آب و لکه گیری و ترمیم خیابان و معابر از عمده آنهاست.
شهردار گناوه اظهارداشت: به منظور برطرف کردن کمبود آب در ساحل که بیشترین جمعیت گردشگر در آن مستقر می شوند پنج منبع 10 هزار لیتری ذخیره آب درنظر گرفته شده است.
وی افزود: آماده باش ایستگاه های آتش نشانی، تهیه بروشور، نصب سه سفره هفت سین ، جشن بمدت 7 شب، برپایی 5 نمازخانه در ساحل ، همکاری در جهت ساماندهی قایق های تفریحی و جت اسکی ها و شناگاه ها با دستگاه های مرتبط از دیگر برنامه های شهرداری در تعطیلات نوروز است.
مدیر آموزش وپرورش و مسئول ستاد اسکان فرهنگیان خدمات سفر گناوه گفت: تمامی امکانات این مجموعه برای خدمات دهی به فرهنگیان و میهمانان نوروزی بکار گرفته خواهد شد.
اسکندر احمدی افزود: در تعطیلات نوروز 494 کلاس درس در52 آموزشگاه برای اسکان فرهنگیان پیش بینی شده که 20 کلاس آن به صورت اینترنتی پذیرش می شود و همگی آنها هم اینک ذخیره شده اند.
وی بیان کرد: به منظور رفاه حال و سهولت در دسترسی میهمانان به مکان های اقامتی آموزش وپرورش دو پایگاه ستاد اسکان نوروزی در دانشگاه پیام نور و مدرسه حضرت امیر (ع) در دو نقطه ورودی شهر برای پذیرش پیش بینی و اردوگاه شهدای دانش آموزی نیز تعمیر و برای اسکان آماده شده است.
مدیر آموزش وپرورش گناوه گفت: خانه معلم بصورت کامل بازسازی و تجهیز و مرکز خدمات رفاهی آمادگی خدمات دهی به هموطنان است.
شهرستان گناوه با 103 هزارنفر جمعیت در شمال استان بوشهر از نقاط گردشگرپذیر جنوب کشور است.
6043/6164
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.