امیر حسن ابراهیمی روز چهارشنبه به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در گفت وگو با ایرنا افزود: این اقدام با همکاری دادگستری و منابع طبیعی صورت گرفته و نشان از عزم جدی در دفاع از انفال عمومی است.
وی اضافه کرد: افرادی که ذیحق بودند نیز به حق قانونی خود رسیدند و رضایت مندی عموم مردم حاصل شده است.
سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دیر اظهارداشت: همچنین در پرونده های حقوقی امسال از 136 فقره پرونده تعداد 104 فقره به مساحت یکهزار و 61 هکتار به نفع دولت و مابقی علیه دولت رای صادر شده است.
وی گفت: در کمیسیون ماده واحده تاکنون20 هزار مترمربع اراضی به نفع دولت و پنج هزار مترمربع علیه دولت رای صادرشده است.
ابراهیمی اظهارداشت: در زمینه استعدادیابی و تخصیص زمین به طرح های عمرانی تاکنون یکهزار و 87 هکتار بررسی و استعدادیابی شده که 68 هکتار آن تخصیص پیدا کرده و مابقی در شرف تخصیص قراردارد.
وی اضافه کرد: بیشتر درخواست های مردم برای تملک زمین به ترتیب اولویت در زمینه پرورش میگو، کشاورزی و صنعت است.
ابراهیمی اظهارداشت: امسال 90 هزار اصله نهال جنگلی و بیابانی و حرا در این شهرستان کاشته شد که هدف از اجرای این طرح توسعه فرهنگ جنگلکاری و فضای سبز است.
وی اضافه کرد: پروژه سنگ ملاتی دره خان در بردخون با اعتبار 14 میلیارد ریال و با حجم مخزن نرمال 25 هزار متر مکعب در هفته منابع طبیعی به بهره برداری می رسد.
سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دیر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 45 هزار نهال از انوع کهور، کنار،ویکتوریا و سایر گونه ها و 33 هزار نهال حرا در این شهرستان تولید شده است.
وی یادآورشد: بهبود اصلاح مراتع، جنگل کاری، تثبیت شن های روان، آبخیزداری و آبخوان داری، آموزش ترویج و حفاظت و حمایت از معادن از برنامه های این اداره در سال جاری بوده است.
شهرستان دیر در فاصله 200 کیلومتری جنوب استان بوشهر قراردارد.
7207/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.