به گزارش ایرنا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: فرزانگان و هنرمندان در فرهنگ ایران اسلامی با الهام از زیبایی های معنوی و ظاهری کلام وحی همواره به آفرینش گوهرهای ناب کلام و هنرهای ظریف و زیبای قرآنی همت گمارده اند.
حمید زارعی ادامه داد: ساحت قدسی آفرینش پاک و پیراسته و حضور در آن با ورود به وادی عشق میسر می شود و هنرمند از این که به کار آفریدن هنر اشتغال دارد به وادی عشق و ایمان گام می نهد و می آفریند.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی هنری قرآن و عترت استان بوشهر در شهر خورموج بیان کرد: این جشنواره با مشارکت معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر و دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج برگزار شد.
زارعی افزود: دبیرخانه جشنواره فرهنگی و هنری قرآن و عترت استان بوشهر با دریافت حدود 600 اثر در بخش های مختلف سرود، پامنبری، نقالی، قصه گویی، خوشنویسی و نقاشی هیات داوران جشنواره را بر آن داشت تا با دقتی دو چندان نظاره گر آثار شرکت کنندگان باشند.
براساس آرای هیات داوران این جشنواره نفرات برگزیده در بخش های مختلف معرفی شدند.
در بخش خوشنویسی رشته نستعلیق سید نظام الدین حسینی، عبدالله رضایی، منصوره حاجی زاده به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند و آثار سید حسن باقری و خدارحم چاهشوری شایسته تقدیر شناخته شدند.
رشته شکسته نستعلیق نیز سیف الله خلیلی، سید شهاب الدین حسینی به ترتیب اول و دوم شدند.
رشته ثلث، حسین رستمی، مریم رضایی و سید ابراهیم موسوی به ترتیب مقام های اول تا سوم را از آن خود کردند.
رشته نسخ، نفر اول سید نیام الدین حسینی انتخاب شد و حمید ذاکری و قادر پارسافر به ترتیب به عنوان های دوم و سوم رسیدند.
در بخش نقالی و قصه گویی، میترا و ملیکا صیادی، مینا علی پور، شکیبا زارعی، فاطمه تیموری، پارسا شیخی، سید یوسف میر نظامی، ملیکا ابراهیمی، هستی قایدی، آرش ملکی، آناهیتا ملکی مقام های برتر را کسب کردند.
در بخش سرود نیز گروه های جوانه های المهدی، ثارالله، شهید مهذبیان، شهید آستروتین، قلم یک و نجم الثاقب کاکی برتر شناخته شدند.
در بخش نوحه های پامنبری، گروه های شهر شنبه، روستای چارک، آل عاشور، روستای چاوشی، ثارالله و آل یاسین رتبه های برتر را بدست آوردند.
در بخش نقاشی برگزیدگان در پایه های سنی مختلف معرفی شدند.
شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی با 41 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
6043/7206
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.