اسماعیل عباسی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری افزود: خودکفایی و توانمندسازی خانواده ها از مهم ترین سرفصل های کمیته امداد است که در این شهرستان گام های خوبی در این راستا برداشته شده است.
وی اظهارداشت: امام راحل نسبت به امور نیازمندان و محرومان توجه و نگاه ویژه ای داشت دستور تاسیس کمیته امداد را در کمتر از یک ماه پس از پیروزی انقلاب صادر کرد.
وی گفت: یکهزار و 340 خانوار معادل 10 درصد جمعیت این شهرستان تحت پوشش این نهاد قرار دارند که خدمات متعددی به آنان ارایه می شود.
عباسی افزود: در این ارتباط ماهانه 3 میلیارد و 500 میلیون ریال به افراد تحت پوشش و 440 میلیون ریال در قالب بیمه اجتماعی به زنان سرپرست خانوار پرداخت شده است.
وی افزود: توجه به داشتن مسکن و سرپناه ایمن یکی از مولفه های اساسی زندگی است که در این ارتباط 36 واحد مسکونی با همکاری استانداری بوشهر و 12 واحد با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا سپاه در این شهرستان امسال دردست ساخت است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) دیلم گفت: درسال جاری 10 میلیارد ریال تسهیلات کارگشایی و وام های ضروری به مددجویان و اقشار آسیب پذیر در این شهرستان پرداخت شده است.
وی ادامه داد: 22 فقره جهیزیه به دختران نوعروس و 13 هدیه به دامادان پسر مددجو نیز در سال جاری اهدا شد.
عباسی افزود: پرداخت یک میلیارد و 320 میلیون ریال کمک های موردی بلاعوض، یک میلیارد و 500 میلیون ریال به بیماران برای خرید ملزومات پزشکی و درمانی و سه میلیارد ریال به ایتام و محسنین، توزیع سبد غذایی به 88کودک دچار سوء تغذیه و اعزام 44 مددجو به مشهد مقدس، 15 نفر به کربلا و بیمه کردن منازل مددجویان از دیگر خدمات حمایتی این نهاد است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) دیلم یادآورشد: تعداد دانش آموزان تحت پوشش این نهاد 175 نفر و دانشجو 17 نفر هستند که درطول سال تحصیلی به آنان مساعدت و خدمات دهی می شود.
وی میزان صدقات جمع آوری شده را درسال جاری یک میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: حضور و مشارکت هرچه بیشتر در بحث صدقات باعث خواهد شد تا کمیته بتواند به افراد نیازمند بیشتر خدمت رسانی کند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) دیلم با گرامیداشت هفته احسان ونیکوکاری افزود: براساس فرمایش رهبر معظم انقلاب باید برای مقابله با جنگ روانی و اقتصادی دشمنان خدماتی که نظام به مردم ارایه می کندد به نحو شایسته اطلاع رسانی شود.
شهرستان دیلم با بیش از 34 هزارنفر جمعیت در منتهی الیه شمالی استان بوشهر قرار دارد.
6043/7215/6164
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.