به گزارش ایرنا، احمد لطفی روز سه شنبه به مناسبت 14 اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد در جمع خبرنگاران افزود: از نیمه شعبان سال گذشته با همکاری سپاه کار احداث یکهزار واحد مسکونی در روستاهای استان بوشهر آغاز شد که از این شمار عملیات اجرایی 400 مورد آغاز و تا پایان هفته دفاع مقدس سال آینده به بهره برداری می رسد.
وی بیان کرد: همچنین براساس تفاهم نامه کمیته امداد با استانداری بوشهر براساس برنامه ای 2 ساله 2 هزار واحد مسکونی برای مددجویان این نهاد حمایتی احداث می شود که از این شمار 290 واحد مسکونی در هفته احسان و نیکوکاری مورد بهره برداری قرار می گیرد.
لطفی اضافه کرد: افزون براین کمیته امداد امام خمینی (ره ) استان بوشهر درسال جاری تاکنون 2 60 میلیارد ریال اعتبار از محل بودجه این نهاد و کمک خیران در حوزه ساخت، تعمیر و تجهیز مسکن هزینه کرده است.
وی یادآور شد: در گام اول طرح ساخت خانه برای نیازمندان 640 مسکن روستایی در سال‌های 95 و 96 با همکاری سپاه پاسداران ساخته و در اختیار مددجویان قرار گرفت.
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: در حوزه اشتغال، خودکفایی و توانمند سازی خانواده ها نیز تاکنون 2هزار و 67 طرح اشتغالزا با 530 میلیارد ریال تصویب شده است.
وی ادامه داد: با اجرای سیاست های ایجاد اشتغال و تلاش برای خودکفایی مددجویان کمیته امداد تاکنون یکهزارو 500 خانواده توانمند و از چرخه حمایت این نهاد حمایتی در استان بوشهر خارج شدند.
لطفی اضافه کرد: در حوزه مشارکت های اجتماعی میزان مشارکت مردم استان بوشهر نسبت به میانگین کشور 50 درصد رشد داشت و امسال نیز تاکنون 500 میلیارد ریال اعتبار در طرح های مختلف از جمله صدقات، اکرام، زکات و جشن های مناسبی به نیازمندان کمک کردند.
وی بیان کرد: با توجه به وسعت نیاز نیازمندان برای کمک رسانی به خانواده های نیازمند حضور و مشارکت هرچه بیشتر خیران و نیکوکاران ضروری است.
لطفی درباره صندوق امداد ولایت در استان بوشهر گفت: این صندوق با هدف رسیدگی به نیازمندان راه اندازی شده است و تلاش شده به همه متقاضیان و پشت نوبتی ها از محل این صندوق تسهیلات پرداخت شود.
وی یادآور شد: صندوق امداد ولایت استان بوشهر تاکنون 350 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به خانواده های زیر پوشش کمیته امداد پرداخت کرده است.
لطفی در مورد بیمه های اجتماعی گفت: در زمان حاضر یکهزار و 465 خانواده زیر پوشش کمیته امداد از مزایای بیمه تامین اجتماعی استفاده می کنند و تاکنون 20 میلیارد ریال بابت حق بیمه آنها پرداخت و در دوره ای به عنوان بازنشسته از زیر پوشش خدمات کمیته امداد خارج می شوند.
وی تامین جهیزیه و هدیه ازدواج به یکهزار زوج زیر پوشش کمیته امداد را از جمله اقدامات مهم این نهاد حمایتی برای کمک به امر ازدواج جوانان نیازمند عنوان کرد.
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: درزمان حاضر 90 هزار نفر در قالب 44 هزار خانواده در این استان زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند که از این مجموع 30 هزار نفر در قالب 13 هزار خانواده در 2 ماه گذشته در قالب تبصره 14 زیر پوشش کمیته امداد قرار گرفتند.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.