به گزارش ایرنا، محمدصادق سعیدی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: آرامگاه آیت‌الله معتقد اهرمی بر اساس تفاهم‌نامه سازمان فرهنگی شهرداری و سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر به شهرداری بوشهر واگذار شده است.
وی بیان کرد: آرامگاه آیت‌الله میرزا معتقد اهرمی برای ایجاد 'سرای محله آیت‌الله' و به‌منظور استفاده بهینه، ظرفیت‌سازی و بهره‌برداری مطلوب‌تر از این مجموعه، به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر واگذار شد.
سعیدی ادامه داد: تفاهم نامه یاد شده با هدف برنامه‌ریزی و اقدام برای جذب، هدایت، ظرفیت‌سازی، حمایت مادی و معنوی و بهره‌مندی از استعدادها و توانایی‌های بخش مردمی و توسعه فرهنگی در محلات شهر بوشهر فی مابین سازمان فرهنگی شهرداری و اداره‌کل میراث فرهنگی استان منعقد شده است.
وی اظهار داشت: هدف این است که بزودی آرامگاه این عالم بزرگ به مکانی علمی فرهنگی تبدیل شود و بدین منظور در گام نخست یک کتابخانه عمومی در این مکان احداث شده و پس از آن بنا داریم این کتابخانه را به یک کتابخانه تخصصی تبدیل کنیم.
نامگذاری ١٦ اسفند به عنوان روز قرآنی بوشهر به مناسبت سالروز ارتحال علامه میرزا معتقد اهرمی، صاحب قرآن رمزدار است.
آیت الله میرزا حسین معتقد اهرمی شاعر و نویسنده در سال ١٢١١ هجری شمسی در شهر اهرم بوشهر متولد و تحصیلات ابتدایی را در شهر خورموج استان بوشهر گذراند و سپس عازم عراق شد.
وی پس از بازگشت به بوشهر در مدرسه سعادت بوشهر به تدریس دروس عربی و ادبیات ‌پرداخت و در سال ١٢٩٩ هجری شمسی در سن ٨٨ سالگی دار فانی را وداع گفت و در محله ریشهر بوشهر به خاک سپرده شد.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.