به گزارش ایرنا، استاندار بوشهر دراین آیین گفت: عملیات اجرایی پروژه تالار چندمنظوره لیان سال 91 آغاز شد که تا امسال پیشرفت فیزیکی آن تنها 35 درصد بود اما در مدت سه ماه 65 درصد باقیمانده نیز تکمیل شد.
عبدالکریم گراوند افزود: این پروژه از آغاز تا سه ماه قبل 35 میلیارد ریال و در سه ماه اخیر 115 میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه شده است.
وی اظهارداشت: استانی که مهد ادب و هنر است ولی با وجود این ظرفیت ها تاکنون یک سالن درخور شان برای اجرای برنامه های مختلف درآن وجود نداشته است.
گراوند افزود: در این راستا تلاش داریم امکانات بیشتری نیز برای هنرمندان استان بوشهر فراهم شود.
وی گفت: سالن لیان بوشهر که با تامین مالی مناسب ظرف سه ماه تکمیل شد نشان داد که می توانیم پروژه ها در کوتاه ترین زمان ممکن به بهره برداری رساند.
استاندار بوشهر ادامه داد: امسال در استان بوشهر پنج پروژه از جمله کتابخانه، سالن نشست های خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در بوشهر و سالن کانون پرورش فکری (شهرستان دیلم) که پیشرفت آنها 55 درصد بود تکمیل و به بهره برداری رسید.
گراوند ادامه داد: باتوجه به پیشینه فرهنگی و تاریخی استان بوشهر ساماندهی بافت قدیم شهر بوشهر نیز مورد توجه جدی قرار گرفته که تحقق این مهم ظرفیتی ارزشمند برای بوشهر و حتی کشور است.
وی با اشاره اظهار داشت: استان بوشهر باید یک مجتمع فرهنگی و هنری نیز داشته باشد که امیدواریم در سفر قریب الوقوع رئیس جمهوری به استان مقدمه های اجرای این پروژه آماده شود.
استاندار بوشهر گفت: باتوجه به سابقه تاریخی استان بوشهر درعرصه نشر و مطبوعات تلاش می کنیم تا با حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی موزه نشر و چاپ نیز راه اندازی شود.
گراوند ادامه داد: در ارتباط با احداث مجموعه روباز ویژه هنرهای نمایشی مورد درخواست ایرج صغیری پیشکسوت عرصه تئاتر استان بوشهر نیز امیدواریم با شروع عملیات اجرایی آن تا هفته دولت سال آینده این پروژه به بهره برداری برسد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: تالار فرهنگی لیان با یکهزار و 380 مترمربع زیبا شامل سالن، اتاق های گریم، نگهبانی، باجه بلیط فروشی، لابی و اتاق وی آی پی است.
فاطمه کرم پور ادامه داد: افتتاح تالار فرهنگی لیان بوشهر اقدامی مهم در حوزه توسعه زیرساخت های حوزه فرهنگ و هنر بوشهر است که همواره از مطالبات شهروندان بوشهری بوده است.
وی اظهارداشت: پس از وقفه چند ساله در روند عملیات اجرایی تالار لیان بوشهر با اهتمام جدی ایجاد شده در سطح استان و بویژه از سوی استاندار بوشهر این سالن در کمتر از سه ماه تکمیل شد.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.