سید کمال الدین شهریاری روز چهارشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: وزیر امور خارجه زمان خوبی را برای استعفا انتخاب نکرد زیرا استعفا در این شرایط می تواند ذهنیت های متفاوتی نسبت به اوضاع سیاسی کشور ایجاد کند.
وی یادآورشد: ظریف به عنوان وزیر امور خارجه دولت یازدهم و دوازدهم با آن همه سابقه دیپلماتیک و سیاسی و تجربه های مختلف در فضای سیاسی داخلی و خارجی باید به روابط خارجی کشور توجه بیشتری می کرد و چنین اقدامی را در این شرایط انجام نمی داد.
شهریاری تاکید کرد: ظریف با این اقدام هیچ کسی را پشت سر خود نخواهد داشت چون جناح های مختلف سیاسی در مجلس شورای اسلامی از این اقدام راضی نیستند و رفتن ایشان و تنها گذاشتن دولت به صلاح کشور، نظام و دیپلماسی سیاسی نیست.
نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر امور خارجه دولت دوازدهم با درک شرایط کشور باید با تامل بیشتری اقدام می کرد.
وی بیان کرد: هرچند عملکرد محمد جواد ظریف خالی از اشکال نبود ولی باتوجه به سابقه، مشارکت ایشان در انعقاد توافق نامه ها و موافقت نامه های هسته ای و برجام با طرف های خارجی و مذاکرات مستمر ایشان می توانستند ادامه بدهند و در شرایط بهتری استعفا بدهند.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دولت دوازدهم به تازگی در صفحه شخصی خود خبر استعفای خود را منتشر کرد.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.