سرهنگ مهدی قاسمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در بسیاری نقاط از اینترنت استفاده های متنوعی صورت می گیرد که در برخی از مکان های عمومی مانند پارک، هتل و تفرجگاه ها اینترنت بصورت رایگان و باز در اختیار شهروندان قرار داده می شود.
وی بیان کرد: در ظاهر آسیبی در این زمینه مشاهده نمی شود ولی در برخی موارد که فاکتورها و مولفه های ایمنی در نظر گرفته نشده سودجویان سایبری از همین فضاها برای انجام اقدام های مجرمانه خود استفاده می کنند.
قاسمی ادامه داد: کاربران اینترنت بطور عمومی به نکات ضروری توجه نمی کنند که این زمینه ساز بسیاری از آسیب ها است.
وی یادآور شد: در پرونده مجرمانه حوزه پلیس فتا در استان ها مشاهده شده که بسیاری از آسیب ها در چنین فضاهایی رخ می دهد.
قاسمی بیان کرد: هنگامی که کاربر به یک شبکه اینترنت باز و رایگان متصل می شود مدیر آن مرکز می تواند براحتی به اطلاعات گوشی و تب لت کاربر دسترسی پیدا کند.
وی گفت: در این زمینه باید تا آنجا که امکان دارد شهروندان از اتصال به شبکه های اینترنتی باز و رایگان خودداری و یا حداقل تا زمانی که امنیت چنین اینترنت هایی قطعی نشده از موبایل بانک استفاده صورت نگیرد.
قاسمی گفت: وقتی کاربر پس از اتصال به شبکه اینترنت رایگان و باز اطلاعات حساب را وارد می کند، ممکن است اطلاعات شخصی وی سرقت و در ادامه از حساب بانکی شخص برداشت صورت گیرد.
وی تاکید کرد: هنگامی که کاربر تصاویر خصوصی در حافظه های جانبی ذخیره نکرده نیز باید از اتصال به اینترنت رایگان و باز خوداری کنند.
قاسمی ادامه داد: در قالب نصب نرم افزارهای های جذاب در این مرکزها باید از نصب نرم افزار جذاب و رایگان جلوگیری شود زیرا نصب برخی بد افزارها که در ظاهر رایگان جذاب است احتمال از بین رفتن و یا سرقت اطلاعات شخصی کاربر بسیار زیاد است.
وی گفت: در این ارتباط مراکز ارائه دهنده اینترنت رایگان و باز باید از نظر کارشناسان متخصص و بویژه در حوزه پلیس استفاده کنند تا با افزایش ایمنی مردم با خاطری آسوده از چنین فضایی استفاده کنند.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.