به گزارش ایرنا، حجت الاسلام یوسف غضبانی در آیین جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی در اجتماع علمای فریقین در مسجد نور اهل سنت کنگان استان بوشهر با تشریح دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی افزود: اکنون به برکت نظام اسلامی در دانشگاه ادیان و مذاهب زمینه ای فراهم شده تا پیروان مذاهب گوناگون به شناخت و گسترش آیین و اعتقادات خود بپردازند.
وی بیان کرد: همچنان در این دانشگاه پیروان و علما و دانشمندان ادیان و مذاهب با اعتقادات و باورهای دیگر دین ها آشنا می‌شوند و در این ارتباط بسیاری از طلاب و دانشجویان حوزه‌های علمیه اهل سنت در دانشگاه ادیان و مذاهب حضور دارند.
امام‌جمعه دیر استان بوشهر گفت: انقلاب اسلامی ایران بیش از جنبه سیاسی، ماهیتت دینی و فرهنگی دارد.
حجت الاسلام سید علی حسینی با استناد به فرمایشات نبی مکرم اسلام افزود: رسیدگی به امور مسلمین و اهتمام به آنها یکی از برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل و برمبنای دستورات دین و سیره نبوی و علوی است.
وی انقلاب اسلامی را اعجاز بزرگ الهی دانست و بیان کرد: این انقلاب برای اولین بار در جهان بدون وابستگی به قدرت‌های شرق و غرب به پیروزی رسید و در این راه با تمسک به آموزه‌های دینی و شعار نه شرقی و نه غربی و با اراده خود و رهبری‌های امام راحل رژیم ستم‌شاهی را سرنگون کردند.
امام‌ جمعه دیر به دستاوردهای نظام اشاره کرد و گفت: حاکمیت اسلام و ارزش‌های دینی و معنوی، پیشرفت همه‌جانبه و ایجاد انقلاب علمی و رشد و توسعه علم و فناوری در کشور، اقتدار، امنیت و عزت ملی از برکات نظام است.
حسینی وحدت را از بزرگترین برکات انقلاب اسلامی عنوان و تاکید کرد: حفظ وحدت و همدلی در کشور ضروری است.
این مراسم به همت دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت، اوقاف و امور خیریه کنگان، جامعه اهل سنت و ستاد دهه فجر برگزار شد.
6043/7208
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.