مسعود پل مه روز دوشنبه درگفت و گو با ایرنا در بوشهر افزود: با توجه به تحریم های صورت گرفته اکنون تنها 20 درصد حمل و نقل کانتینری توسط شرکت های کشتیرانی خارجی صورت می گیرد.
وی بیان کرد: در بخش شناورهای بالک، فله و تانکر 90درصد حجم مبادلات دریایی توسط کشتی های خارجی و مابقی توسط کشتی های ایرانی صورت می گیرد.
پل مه اظهار داشت: اکنون به استثنای یک شرکت اروپایی با فعالیت محدود و شرکت های کوچک با عنوان عملیات های فیدری و خدمات NVOCC خط کشتیرانی بین المللی که به مفهوم فعالیت جهانی باشد در بنادر ایران فعالیت ندارد.
وی اظهار داشت: 20 درصد کشتیرانی های خارجی که اکنون در عرصه حمل و نقل کانتینری کشور فعالیت دارند براساس استراتژی انجمن کشتیرانی و فعالیت موثر بخش خصوصی در بنادر حفظ و استمرار یافته است.
پل مه اظهار داشت: انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران اکنون در تلاش است تا بتواند فعالیت های شرکت های کانتینری خارجی را در کشور افزایش دهد.
وی افزود: با تحریم های صورت گرفته امسال بخش حمل و نقل کانتینری و سایر کالاهای دیگر به ترتیب شاهد کاهش 32 و 18 درصد هستیم.
پل مه یادآور شد: انجمن کشتیرانی ایران بیش از 65 سال سابقه و 270 عضو فعال (بطور عمده شرکت های کشتیرانی) دارد که این میزان ٩٠ درصد از همه فعالیت های دریایی و بندری کشور را به خود اختصاص دادند.
وی ادامه داد: با سیاست‌های شایسته ای که سازمان بنادر و دریانوردی اعمال کرده و هدف گذاری صحیحی که در بنادر شده توانمندی تخلیه و بارگیری کالاهای خشک، مایع و کانتینر افزایش یافته است.
پل مه بیان کرد: هزینه هایی که در بنادر می شود مبحث انتقال ارز اصلی ترین مشکل به دلیل تحریم های شکل گرفته است.
وی گفت: در این رویکرد اعتقاد داریم دولت باید مبنای فعالیت اقتصادی را تقویت پول ملی قرار دهد که تحقق این مهم راهی جز تمرکز بر وصول ریال ندارد.
پل مه ادامه داد: هر صورت حسابی که صادر می کنیم باید مبتنی بر پارامترهای اقتصادی که می تواند توانمندی ریال را بالا ببرد مدنظر قرار گیرد.
وی گفت: در این ارتباط یکی از افق‌های دید انجمن کشتیرانی ایران کاهش هزینه به منظور افزایش مبادلات و فعالیت‌های بازرگانی در کشور است.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.