به گزارش ایرنا، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر روز شنبه به نقل از اسماعیل غنیان در جمع خبرنگاران افزود: خیران سلامت تا سال گذشته 60 هزار میلیارد ریال به این حوزه کمک کرده اند و پیش بینی می شود درسال جاری نیز 10 هزار میلیارد ریال در حوزه سلامت سرمایه گذاری کنند.
وی اظهارداشت: تلاش مجمع خیران سلامت تقویت و رشد حضور خیران در حوزه سلامت است که برای برطرف کردن کمبود ها در بحث سخت‌افزاری از جمله ساخت و تجهیزات ساختمان‌های بهداشتی و درمانی ضروری است.
غنیان ادامه داد: حضور خیران سلامت در عرصه پژوهش از برنامه های مهم این مجمع در سال جاری و سال آینده به شمار می رود.
وی بیان کرد: با توجه به کمبود خوابگاه های دانشجویی و نبود فضای استاندارد کافی تلاش می شود خیران به عرصه ساخت خوابگاه‌های دانشجویی تشویق شوند.
معاون امور استان‌های مجمع خیرین سلامت کشور گفت: انتظار می‌ رود نیکوکاران بخش سلامت با تمام توان در این عرصه حاضر و موانع پیش روی آنها با یکسری ابزارهای تشویقی برداشته شود.
غنیان بیان کرد: اگر قرار است خیران سلامت تجهیزات پزشکی اهدا کنند برای این موضوع بخش مربوطه باید ارز مرجع را برای ورود تجهیزات خریداری و در اختیار مجمع خیران سلامت قرار دهد.
وی تاکید کرد: برای اینکه خیران از عهده تامین نیازهای تشخیصی وارداتی حوزه سلامت برایند باید با ارز مرجع انجام شود.
معاون امور استان‌های مجمع خیرین کشور گفت: مصوبه‌ای که توسط شماری از وزیران و مجمع خیرین امضا شده برای تشویق مالیاتی به دستگاه اصلی ابلاغ نشده است و این باعث شده نتوانیم از این ابزار تشویقی برای خیرین استفاده کنیم.
غنیان افزود: اگر دولت در بخشودگی مالیاتی و طرح‌های تشویقی مالیاتی به یاری خیرین بیاید می‌ تواند به حضور پررنگ‌تر آنان به عرصه سلامت کمک کند.
معاون امور استان‌های مجمع خیرین کشور گفت: بوشهر ازجمله استان‌هایی است که در کنار سرمایه‌گذاری خوبی که دولت در عرصه سلامت کرده است خیران نیز در این عرصه حضور خوبی داشته‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: توسعه زیرساخت های سلامت در نقاط مختلف استان بوشهر از مهم‌ترین اولویت‌ها و دغدغه‌های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است و فضای جلب مشارکت‌های مردمی در استان سرعت خوبی پیداکرده است.
دکتر سعید کشمیری افزود: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای توسعه زیرساخت‌های سلامت از خیرین کمک گرفته است و در ارتباط چندین پروژه خیر ساز اجراشده و طرح‌های مختلفی را نیز در دست اجرا داریم.
وی افزود: خیران به بانک اطلاعاتی حوزه سلامت استان مراجعه کنند تا از ساخت و هزینه کرد در پروژه‌هایی که توجیه علمی، اقتصادی و منفعتی برای مردم ندارد، جلوگیری شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: ساخت همراه سرای مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج ‌فارس بوشهر کاری مهم است که خیرین در ساخت این همراه سرا مشارکت فعالی دارند.
کشمیری بیان کرد: ساخت همراه سرای بیمار یکی از نیازهای اساسی این بیمارستان بود، زیرا بسیاری از مراجعه‌کنندگان به این مجتمع درمانی، از شهرها و روستاهای اطراف بوشهر هستند و همراهان این بیماران، در بسیاری از موارد محل مناسبی برای اقامت ندارند.
قائم‌مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در امور مشارکت‌های اجتماعی گفت: حضور خیران در ارتقای نظام سلامت و کمک به بیماران نیازمند و فراهم آوردن شرایط مناسب برای سیر روند درمان بسیار حائز اهمیت است.
حیدر عزیز نژاد افزود: ساخت همراه سرای بیمارستان آموزشی درمانی شهدای خلیج‌ فارس توسط خیران بهترین گام در این حوزه بوده که امیدواریم با افتتاح و بهره‌برداری از آن اقدامات ارزنده‌ای برای رفاه حال همراهان و خانواده بیماران صورت پذیرد.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.