به گزارش ایرنا، حسین ناظمیان‌پور روز پنجشنبه در نشست شورای مدیران شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر افزود: نظارت بر فعالیت صنوف تهیه و توزیع مواد غذایی و انجام بازدیدهای بهداشتی یکی از وظایف و ماموریت‌های واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای این شبکه است که به صورت مستمر توسط بازرسان بهداشت محیط انجام می‌شود.
وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار هزار و 436 مورد بازدید از مراکز و اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی درشهرستان دیر صورت گرفته است.
معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر افزود: در همین مدت نیز 496 مورد نمونه برداری از مواد غذایی به عمل آمده است که 89 مورد آن با انجام آزمایشات مربوطه، نامطلوب گزارش شده است.
وی گفت: یکهزار و 649 مورد سنجش با استفاده از تجهیزات پرتابل در محل تهیه و توزیع مواد غذایی صورت گرفته است که این نشان از اهمیت و حساسیت بازدیدها و توجه ویژه کارشناسان این شبکه به سلامت مواد غذایی است.
وی افزود: در ادامه روند نظارت و پایش‌های مستمر از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، با هدف ارتقای هرچه بیشتر سطح بهداشت و تامین سلامت و امنیت غذایی مردم، در 9 ماه گذشته 90 واحد متخلف به دلیل عدم رعایت اصول و موازین بهداشتی به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شدند.
ناظمیان‌پور ادامه داد: از این تعداد 14 واحد متخلف پس از طی مراحل قانونی تعطیل و 76 واحد نیز جریمه نقدی شدند که در مجموع 300 میلیون ریال است.
وی با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی توسط متصدیان صنوف مختلف یادآورشد: تامین سلامت و امنیت غذایی مردم از اهداف شبکه بهداشت و درمان است و با صنوفی که باعث به مخاطره افتادن امنیت غذایی شهروندان شده و بهداشت عمومی را نادیده گیرد بدون اغماض برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
وی گفت: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه مشکل بهداشتی با سامانه تلفنی 190 تماس گرفته و شکایت خود را مطرح کنند.
6043/7207
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.