به گزارش ایرنا، علی الهیار ترکمن روز سه شنبه در گردهمایی 2روزه ذیحسابان آموزش و پرورش سراسر کشور در بوشهر افزود: این مطالبات مربوط به حق الزحمه امتحانات و خرید خدمات آموزشی است که بخشی از آن تخصیص گرفته و بزودی از طریق خزانه پرداخت و مابقی تا آخر سال پرداخت می شود.
وی در ارتباط با مطالبات سال های گذشته اظهار داشت: با توجه به ارتباط مناسبی که با وزارت اقتصاد و دارایی وجود دارد در سامانه بدهی های دولت عدد و رقم ها ثبت، عددها شفاف و ذیحسابان آنها را تائید می کنند و با تدوین برنامه مالی مشخصی بدهی های سال های گذشته پرداخت خواهد شد.
الهیار ترکمن تاکید کرد: مجموعه معاونت توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با جدیت به دنبال تحقق خواسته های فرهنگیان است و اگر جاهایی تاخیری دیده می شود به دنبال نقدینگی است که باید از خزانه تامین شود.
وی در باره بیمه ها گفت: بیمه های ایثارگران شاغل در وزارت آموزش و پرورش به موجب مصوبه دولت از بنیاد شهید به دستگاه های اجرایی منتقل و براساس یک تفاهم نامه بنیاد شهید و امور ایثار گران با بیمه دی همه ایثارگران شاغل وزارت آموزش و پرورش از اول آبان ماه زیرپوشش بیمه های تکمیلی هستند و از این بابت نگرانی وجود ندارد.
معاون توسعه و مدیریت پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش افزود: همه فرهنگیان ایثارگر که زیر پوشش بیمه تکمیلی قرار دارند باید به ادارات تعاون استان ها مراجعه و کار خود را پیگیری کنند.
وی در مورد بیمه تکمیلی درمان فرهنگیان گفت: با توجه به خواسته این قشر و نیازی که به خدمات درمانی دارند 2 پیشنهاد ارئه شد که شامل بیمه درمان به روش صندوقی و روشی که تاکنون اجرا می شده و شیوه دوم به صورت بیمه گری است که ابلاغ شده و هر کدام از این گزینه ها را می توانند دنبال کنند.
معاون توسعه و مدیریت پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: تعدد قوانین و مقرارت از جمله مشکلاتی است که آموزش و پرورش با آن روبروست و روزآمد کردن این قوانین ضروری است.
وی بیان کرد: آموزش و پرورش دستگاهی آموزشی با نیازهای ویژه است ولی امروز با قوانین عام اداره می شود و همه محدودیت هایی که در کل برای دستگاه های اجرایی با ماهیت های متفاوت وجود دارد شامل این وزارتخانه نیز هست که باعث ایجاد مشکلاتی می شود.
الهیار ترکمن ادامه داد: بسیاری از این قوانین و مقررات کهنه و با شرایط روز آموزش و پرورش مطابقت ندارد و بسیاری دیگر نیز در تضاد با هم هستند.
وی یادآور شد: بسیاری از این قوانین در قامت اجرای آموزش و پرورش نیست و شرایطی را به وجود می آورد که ازپس تعهدات آن برنمی آئیم و اجرای آنها نیازمند منابع خاص است.
وی بیان کرد: مشکلات ساختاری و فرایندی از جمله دیگر مشکلاتی است که آموزش و پرورش با آن دست و پنجه نرم می کند.
معاون توسعه و مدیریت پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: امروز سنگینی تشکیلات اداری از جمله دیگر مشکلات آموزش و پرورش است که هزینه های کلانی برای آن پرداخت می شود.
وی یادآور شد: در زمان حاضر 730 منطقه آموزشی در کشور وجود دارد که 40 درصد این مناطق دارای جمعیت کمتر از پنج هزار دانش آموز است و برای هر کدام از آنها باید امکاناتی دیده شود.
این مقام مسئول نحوه تامین منابع مالی در آموزش و پرورش را از جمله دیگر مشکلات این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: مشارکت از جمله بحث هایی است که در باره آن بشدت مغالطه شده و تکلیف مشخص نیست.
وی یکی دیگر از مشکلات آموزش و پرورش را تحلیل بار برنامه های درسی عنوان کرد و افزود: این بحث روی خیلی از مسائل آموزش و پرورش فشار وارد می آورد.
الهیار ترکمن افزود: تحلیل بار برنامه های درسی در خیلی از کشورهای پیشرفته در سه بعد 2 سالانه تحلیل و از آن در برنامه ریزی های مالی استفاده می شود.
وی بیان کرد: از جمله برنامه‌های عملیاتی مورد تاکید وزیرآموزش و پرورش مدرسه محوری است که با مطالعه تطبیقی در میان کشورهای موفق اکنون وارد فاز مدرسه محوری شدیم تا با اصالت دادن به مدرسه اهداف کیفی نظام آموزشی محقق شود.
وی با تاکید بر اهمیت مدرسه محوری گفت: مدرسه محوری با چند برنامه از جمله توانمندسازی مدیران، ایجاد صلاحیت های کیفی و تفویض اختیار به مدیران از طریق تائید صلاحیت های حرفه ای آنها محقق می شود.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.