به گزارش ایرنا، بخشدار مرکزی شهرستان دشتی در این آیین گفت: برگزاری جشن ها و شب نشینی یلدا یک رسم کهن و نهادی اجتماعی است که سبب بالابردن سرمایه اجتماعی، همدلی، همفکری، انسجام، وحدت‌ و حسن تفاهم خانواده و جامعه می شوند.
خدیجه ندرتی افزود: برگزاری برخی جشن ها و مراسم ملی و دینی می تواند بهانه ای باشد تا اعضای یک خانواده را از نقاط مختلف و دور، برای ساعتی هر چند کوتاه دور هم جمع کند.
وی ادامه داد: این نوع مراسم با حضور اعضای خانواده و بزرگتر ها برگزار و باعث می شود تا اعضای یک خانواده بعد از مدت طولاتی یک شب را با هم باشند که این اتفاق می تواند به بالا بردن میزان علاقه مندی و دلبستگی در خانواده ها کمک کند و این موضوع از منظر جامعه شناسی بسیار حائز اهمیت است.
وی از مشارکت ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی و شورا اسلامی و دهیاری روستاهای فقیه حسنان، احشام قایدها، لاورشرقی، بحیری و عربی با شورا و دهیاری روستای حیدری در برگزاری این جشن باشکوه قدردانی کرد.
رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی دشتی اظهار داشت: مراسمی همچون شب یلدا علاوه بر آنکه همدلی و همزبانی و سرمایه اجتماعی را در خانواده ها تقویت می کند در جامعه هم همین اتفاق رخ می دهد.
حمیدزارعی اضافه کرد: اول دی به مناسبت آنکه تجدید حیات مهر (خورشید) است به نام یلدا یعنی تولد مشهور شده و جشن گرفته می شود.
وی بیان کرد: مهرابه یا کلات مند با چهار هزار و500 سال قدمت که به دوره میتراییسم برمی گردد اثری کم نظیر از لحاظ قدمت و سلامت است و باید در حفاظت ازآن تلاش بیشتری صورت گیرد.
اجرای نمایش طنز گروه تیک تاک، نقالی فاطمه حسینی، شعرخوانی طنز محمد تابناک، مسابقه و اجرای موسیقی توسط سعید نوذری به همراه پخت و توزیع رنگینک 4متری از جمله برنامه های این جشن بود.
شهرستان دشتی با 86 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است..
6043/7206
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.