به گزارش ایرنا، عبدالمجید دوراهکی روز شنبه در نشست توانمند سازی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح استان بوشهر افزود: با توجه به استقبال کارکنان وظیفه از آموزش های مهارتی پیش بینی می شود تا پایان سال این شمار به 6 هزار نفر افزایش یابد.
وی بیان کرد: سال گذشته پنج هزار و 500 نفر در پادگان های استان بوشهر مهارت افزایی شدند که نسبت به تعهد سه هزار و 150 نفری، این استان عملکرد خوبی در این بخش داشته است.
دوراهکی اظهار داشت: آموزش های مهارتی در17 یگان نظامی در 9 شهرستان و 65 کارگاه آموزشی با استفاده از ظرفیت 49 مربی سازمان آموزش فنی و حرفه ای ارائه شده است.
وی حرفه های آموزش داده شده در بین نیروهای مسلح را کارگر عمومی، گچ کاری، برق کاری، ایمنی و بهداشت صنعتی، مدیریت دانش و رفتار، کارآفرینی، مبانی برق خودرو، ایمنی و اطفای حریق، جوشکاری و تعمیرموتورسیکلت عنوان کرد.
دوراهکی گفت: آموزش‌های مهارتی کارکنان وظیفه با هدف فراهم شدن زمینه اشتغال سربازان وظیفه پس از پایان دوره خدمت برای ورود به بازار کار اجرا می ‌شود.
وی گفت: با برگزاری دوره های مهارتی پیشرفته با همکاری مرکز تربیت مربی وپژوهش های فنی وحرفه ای کشور در استان بوشهر مهارت های مورد نیاز به 100 نفر از مربیان همیار در اجرای طرح توانمندسازی سربازن وظیفه ارایه شده است.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر افزود: 16 کارگاه مهارت آموزی در پادگان های نیروی دریایی سپاه استان در سال جاری راه اندازی و تا پایان سال نیز 10 کارگاه آموزشی دیگر در پادگان نظامی استان افتتاح می شود.
دوراهکی یادآور شد: توسعه بدون آموزش‌های مهارتی مفهومی ندارد و یکی از ضرورت‌ها و الزام های توسعه اقتصادی و تغییرات اجتماعی و فرهنگی، توجه ویژه به ارتقای فرهنگ مهارت آموزی است.
وی بیان کرد: طرح توانمندسازی سربازان وظیفه در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب با هدف توسعه فرهنگ مهارت‌ آموزی، ایجاد اشتغال از طریق توانمندسازی نیروی انسانی و تربیت نیروی کار ماهر و متخصص در دستور کار آموزش فنی و حرفه‌ای است.
6043/6047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.