عباس نامدارزاده روز شنبه به ایرنا افزود: اعلام آمار جریمه بازاریان تنها باعث هتک حرمت آنهاست و کارساز واقع نمی شود.
وی بیان کرد: وقتی اعلام می شود که هر واحد صنفی بطور متوسط ماهانه 2 بار توسط هیات های نظارت مورد بازرسی قرار می گیرد این امر چیزی جز شکسته شدن عزت نفس کسبه در پی ندارد.
نامدار زاده اظهارداشت: 45 هزار واحد صنفی استان بوشهر هر کدام بطور متوسط 2.5 فرصت شغلی ایجاد کرده که احترام و تکریم این قشر باید همواره حفظ شود.
وی گفت: بازرسی بر بازار باید بر اساس گزارش های مردمی باشد و طوری شود که کسبه هنگام بازرسی ها در نزد مشتریان هیاتی چند نفره همراه با نیروی انتظامی را مقابل خود ببیند و در اذهان مشتریان خود به انواع تخلف ها متهم شود.
نامدارزاده اظهار داشت: باید واحدهای صنفی مورد شکایت قرار گرفته، بازرسی شوند و نظارت توسط افرادی غیر بازاری و آشنا به این حوزه بدون شک مشکلات حوزه بازار را دوچندان می کند.
نامدارزاده افزود: روغن مایع خوراکی با احتساب قیمت درج شده روی آن سود 1.5 درصدی برای فروشنده دارد و وقتی فروشنده از مسئولان ذیربط درخواست چاره اندیشی می کند برگشت محصول را به وی پیشنهاد می دهند.
وی گفت: برگشت روغن مایع خوراکی توسط واحدهای صنفی تنها نتیجه آن کمبود جنس در بازار و در نهایت گرانفروشی کاذب است.
معاون اصناف مرکز استان بوشهر یادآورشد: بخش قابل توجهی از اقلام مورد نیاز بازار بوشهر از محل کالای همراه ملوان تامین می شد که در سه فصل گذشته به دلیل محدودیت های موجود کالایی از این محل وارد بازار نشده است.
نامدارزاده ادامه داد: نوسانات نرخ ارز از دیگر مشکلات عدیده ای است که بازاریان را درتامین کالا و سرمایه مورد نیاز به علت چند برابر شدن قیمت ها با مشکل روبرو کرد.
وی گفت: کالاهای خارجی موجود در بازار بوشهر کالاهای ذخیره شده در انبارهاست که با اتمام این کالاها دیگر کالایی برای عرضه وجود ندارد.
نامدارزاده یادآورشد: یک کیسه برنج 10 کیلویی که اکنون 700 تا 800 هزار ریال در بازار عرضه می شود در صورت تامین نشدن ارز دولتی آن در فروش های جدید با قیمتی حدود 2 برابر در بوشهر عرضه خواهد شد.
وی اظهارداشت: بازارایان همواره در عرصه های مختلف از نظام و دولت بیشترین میزان حمایت را داشته اند که برخورد قهری با کسبه انگیزه فعالیت را از آنها گرفته است.
نامدار زاده در ارتباط با زیاد شدن شمار سوپر مارکت ها در بوشهر گفت: لحاظ نشدن فاصله های صنفی منجر به رشد قارچ گونه این واحدها بویژه سوپر مارکت ها شده است.
وی ادامه داد: رشد روز شمار این سوپری ها به گونه ای است که در بوشهر به ازای هر کوچه یک سوپر مارکت وجود دارد.
نامدار زاده گفت: نتیجه ازدیاد این واحدها درکوتاه مدت تعطیل شدن آنهاست که مالکان آنها که درگذشته بیکار بودند اکنون تبدیل به بیکار بدهکار شده و درنهایت جامعه نیز با نسلی افسرده روبرو می شود.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.