به گزارش ایرنا، اسماعیل نجار روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: در جریان زمین لرزه اخیر تنها شماری از خانه های مسکونی که از قبل اصولی ساخته نشده بود دچار ترک هایی شد که برای نوسازی آنها کمک می شود.
وی بیان کرد: زلزله چهارم آذرماه امسال در کرمانشاه با وجود شدتی که داشت ولی هیچ تلفات جانی نداشت و فقط 729 نفر مصدوم مراجعه سرپایی به مراکز درمانی داشتند و 30 مجروح نیز در بیمارستان ها بستری شدند.
رئیس سازمان مدیریت بحران با اشاره به زلزله 7.3 ریشتری سال 1396 کرمانشاه اظهار داشت: براساس برنامه ‌ریزی های انجام شده کار بازسازی واحدهای مسکونی و تجاری در روستاهای مناطق زلزله زده این استان امسال و مناطق شهری سال آینده پایان می‌ یابد.
نجار گفت: تاکنون 20 هزار واحد مسکونی قابل سکونت در روستاها، 6 هزار و 400 واحد مسکونی در شهرهای آسیب دیده کرمانشاه ساخته و 10 هزار و 600 پروانه ساخت نیز در این استان صادر شده است.
وی بیان کرد: در شهرهای زلزله‌ زده کرمانشاه ساختمان‌ها از 1.2 طبقه قبل از زلزله اکنون به 3.9 طبقه افزایش یافته است و بر اساس طرح جامع شهری، نظام مهندسی، تایید نقشه در روستاها و شهرها که به صورت تیپ عملیاتی شده برنامه‌های بازسازی با سرعت هرچه تمامتر ادامه دارد.
نجار گفت: در زلزله 7.3 ریشتری کرمانشاه تا ساعت سه بامداد در کوتاه ترین زمان ممکن کارنجات به پایان رسید به ‌گونه‌ای که در 9 شهرستان و یکهزار و 932 روستا در وسعت 20 هزار کیلومتر مربع عملیات نجات انجام شد.
وی با بیان اینکه پس از ساعت یاد شده کسی دیگر زیر آوار نبود اظهارداشت: در این حادثه 621 نفر جان باختند و امداد رسانی به مجرومان و مصدومان در تاریکی شب در کوتاه‌ترین زمان انجام شد.
نجار بیان کرد: همه عوامل اجرایی و نیروهای مسلح در اسکان موقت زلزله‌ زدگان مشارکت کردند و اسکان موقت در مدت 45 روز با همکاری نهادها و مردم سراسر کشور انجام شد.
6043/6047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.